Ja tenim la clau perquè els missatges generin resposta!

El Servei Lingüístic de les Comarques Gironines ha organitzat un Taller de comunicació persuasiva, el 19 de gener del 2018, amb la finalitat que totes aquelles persones que acostumen a redactar correus electrònics en el seu àmbit laboral aconsegueixin el seu objectiu: que qui el rep els doni una resposta.

El taller ha tingut una durada de quatre hores, s’ha portat a terme a Girona i ha estat conduït per Tona Codina, que té una llarga trajectòria en la comunicació comercial i publicitària així com en creativitat aplicada al màrqueting directe i digital.

Una part de la sessió formativa ha estat teòrica i expositiva, i ha servit per donar als participants —bàsicament personal del sindicat o delegats i delegades— una sèrie de pautes per redactar missatges eficaços que generin resposta i dotar-los de tècniques de persuasió perquè les comunicacions aconsegueixin els seus propòsits.

L’altra part del taller ha sigut pràctica. Alguns exercicis s’han portat a terme en grup, amb què cadascú ha agafat el rol d’un dels diferents elements que intervenen en tot procés comunicatiu, i també hi ha hagut un espai per a la redacció individual d’un correu electrònic. En ambdós casos s’han posat en comú i s’ha fet una valoració amb els punts forts i amb els aspectes que cal millorar.

Amb aquest Taller de comunicació persuasiva, que no només s’ha desenvolupat a Girona, sinó també a Barcelona i a Lleida, el Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya continua apostant per millorar la qualitat comunicativa, tant interna com externa, del sindicat.