CCOO defensa l’ampliació de la xarxa de transport públic de Barcelona en totes les seves vessants: bus, metro, tramvia, FCG i Rodalies

Per avançar cap a un model de mobilitat més sostenible i de major presència pública

Des de CCOO hem expressat reiteradament la necessitat d’enfortir la xarxa de transport públic de Barcelona i la seva àrea metropolitana i del fet que la implementació de nous serveis no ha d’anar en detriment d’altres; per tant, ens refermem en la idea que la gestió dels nous serveis de transport públic ha de ser pública, per mitjà de l’empresa pública que a hores d’ara gestiona els transports metropolitans de Barcelona i en la defensa dels llocs de treball de les persones que avui hi presten servei.

Bona part de les principals entitats socials de Catalunya històricament hem decidit col·laborar per defensar la mobilitat sostenible enfortint la xarxa de transport públic i a partir de la creació de la plataforma Unim els Tramvies, es vol impulsar un veritable debat públic, amb rigor tècnic i polític, sobre l’oportunitat de desenvolupar aquesta important infraestructura, que ha estat programada repetidament en diversos plans de la Generalitat de Catalunya.

L’ampliació de la xarxa tramviària, tant l’execució del tram central de la Diagonal com la seva extensió per Badalona i pel Baix Llobregat, és un pas més en la millora del transport públic metropolità que no és excloent, sinó complementari a les altres formes de transport existent i més encara en un moment d’increment constant de la demanda de mobilitat. Cal més i millor transport públic per reduir emissions, accidents de trànsit i treball i millorar els temps de vida de les persones.

CCOO donem suport a la convocatòria de la manifestació del dia 20 de gener que es fa des de la plataforma impulsada per moviment veïnal i altres entitats, consistent en una marxa per l’avinguda Diagonal des de la plaça de les Glòries i la plaça de Francesc Macià (11.00 hores) fins a la plaça Mossèn Jacint Verdaguer (12.00 hores).

Des de CCOO hem presentat reiteradament propostes per reforçar els transports públics a Catalunya, com les següents:
– Desenvolupament de la xarxa de tramvia, amb la connexió entre TramBaix i TramBesòs per la Diagonal i el seu perllongament fins a Molins de Rei i l’estació de Rodalies de Badalona.
– Ampliació de la xarxa d’autobusos, redimensionant les línies existents (millorant freqüències, nous recorreguts, etc.) i donant servei a zones amb dèficits evidents (polígons de la Zona Franca, busos de barri, etc.) i amb horaris més propers a les necessitats ciutadanes.
– Convocatòria d’un debat sobre el model tarifari abans de l’entrada en funcionament de la T-Mobilitat, per bonificar els usos recurrents, cerca de noves fonts de finançament i garantia de la sostenibilitat econòmica dels serveis de transport públic.
– Electrificació dels vehicles de servei públic a fi d’avançar en la transformació del parc de vehicles que dona servei a les administracions per garantir els serveis públics.
– Estudi sobre la saturació dels principals intercanviadors en hores punta, per evitar els accidents greus.
– Millora del servei de Rodalies, incrementant la seva freqüència en hores punta i la seva qualitat (informació, confort, seguretat, etc.).

Des de CCOO esperem que tingui com a resultat un veritable impuls a la tasca que desenvolupen milers de treballadors i treballadores del servei públic de transport de Barcelona i el seu entorn, i que no sempre es veu reconegut com cal.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 15 de gener de 2018