CCOO denuncia l'”Acord de condicions de treball del personal funcionari” i el “Conveni col·lectiu del personal laboral” de la Generalitat de Catalunya

Per la millora de les condicions de treball dels empleats/des públics/ques

CCOO considerem que és hora de posar en marxa la negociació de les condicions de treball del personal de la Generalitat de Catalunya. Per això hem interposat denúncia de l’“Acord de condicions de treball del personal funcionari” i el “Conveni col•lectiu del personal laboral” de la Generalitat, expressió d’una voluntat sindical de posar a l’agenda la millora de les condicions salarials i de treball. Necessitem recuperar el dret ple a la negociació col·lectiva dels empleats públics, que han sofert aquests anys greus retallades de drets i retribucions. La negociació col·lectiva afecta a més de 160.000 persones.

Des del sindicat, exigim que la sortida de la crisi beneficiï a tots els treballadors i les treballadores, també als de la Generalitat. Ens cal aprofitar el moment expansiu de l’economia i no exposar-nos a entrar en una altra fase negativa sense haver recuperat, millorat i actualitzat les nostres condicions de treball.

CCOO volem garantir una ocupació digna i de qualitat a la Generalitat, acabant amb la precarietat, per no posar en qüestió el funcionament de l’Administració i els serveis públics que mereixen els i les nostres conciutadans, serveis públics que -no ho oblidem- són garantia de cohesió social. Per tot plegat, ens cal actualitzar i millorar les nostres condicions de treball.

Negociar les condicions de treball és la primera responsabilitat dels sindicats. Dels sindicats de classe. I això des del convenciment que van lligats drets nacionals i drets socials, i que cal avançar alhora en ambdós camps. CCOO som conscients que hi ha molta feina a fer, i tenim el convenciment que cal fer-la.

Des d’aquest moment iniciarem i potenciarem el debat als centres de treball i amb l’afiliació per fer possible la construcció col•lectiva de les propostes, que empoderin al conjunt dels treballadors i treballadores públics de Catalunya, per acumular forces i, si cal, defensar-les.

CCOO emplacem els altres sindicats representatius i el govern que surti de les eleccions del proper 21 de desembre a negociar la millora de les condicions de treball, amb rigor i fermesa, amb afany de construir. Val a dir que l’Acord i el Conveni continuaran vigents durant la negociació donat que les clàusules d’ultraactivitat ho garanteixen.

Barcelona, 19 de desembre de 2017