CCOO denuncia les retallades que pateixen les plantilles de la Diputació de Barcelona i el seu Organisme de Gestió Tributària (ORGT)

Manca de voluntat negociadora de la presidenta

A pocs dies de finalitzar l’any, l’Àrea d’Hisenda, Recursos Interns, Recursos Humans i Societat de la Informació de la Diputació de Barcelona té sobre la taula dos conflictes laborals que afecten a més de 4.500 persones. Les plantilles de la Diputació de Barcelona i del seu Organisme de Gestió Tributària (ORGT), entitat principal de Tributs de Catalunya, estan patint una retallada en les seves condicions de treball i retributives.

Els acords i convenis vigents, assolits amb les representacions sindicals, estan sent contínuament incomplerts pel govern de la Corporació, fet que està creant un alt grau de descontentament i de conflictivitat entre les treballadores i els treballadors, que han donat suport a les mobilitzacions proposades pel sindicat majoritari, CCOO, a la Diputació de Barcelona i a l’Organisme de Gestió Tributària.

Tot i les crides al diàleg i la negociació realitzades per CCOO, tant la presidenta, Mercè Conesa, com el diputat delegat d’Hisenda, Recursos Interns, Recursos Humans i Societat de la Informació, Joan Carles Garcia Cañizares, continuen sense donar cap mena d’explicació raonable davant els incompliments i les retallades, al mateix temps que mantenen una absoluta manca de voluntat per a cercar solucions possibles.

Per a CCOO és inadmissible que la principal administració pública que presta serveis a la ciutadania -mitjançant els ajuntaments- aprovi els seus pressupostos sense resoldre les qüestions que afecten les persones treballadores de les plantilles de la Diputació i de l’Organisme de Gestió Tributària, la seva feina i professionalitat, i per tant s’esgoten totes les vies disponibles per assolir un acord satisfactori pel conjunt d’ambdues plantilles.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 12 de desembre de 2017