Actes del 25è Aniversari de la Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya

Dies 12 i 13 de desembre, a la seu del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16)

En el marc de la celebració del 25è aniversari de la Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya, els dies 12 i 13 de desembre el sindicat organitza la jornada “La llibertat sindical. Ahir, la seva conquesta; avui, la seva extensió.1977-2017”, amb el suport del Memorial Democràtic.

Ara fa 40 anys que es va aprovar la Llei 19/1977 de Llibertat Sindical, que va representar la legalització de les organitzacions sindicals, en un període que suposava el trànsit d’un règim dictatorial a un sistema democràtic i que es va consagrar a la Constitució del 1978, com un dret fonamental i que avui, amb politiques neoliberals, s’intenta limitar.

Demà dimarts, 12 de desembre, a les 18.00 hores, al vestíbul de la seu de CCOO a Barcelona (Via Laietana, 16), tindrà lloc l’acte d’inauguració de l’exposició “Passat i present de la llibertat sindical i els drets humans” amb la intervenció de Rosa Sans, directora de la Fundació Cipriano García,. Després, a les 18.30 hores, a l’Espai l’Assemblea de la seu del sindicat, es realitzarà el diàleg titulat “Llibertat d’expressió i lluita obrera. El dret a la informació davant la dictadura i a la Transició” entre Alfons Labrador, president de la Fundació Cipriano García, i Esther Cases, directora del documental “El Pilar. Imatges clandestines de CCOO”, moderat per Montse Ros, portaveu i secretària d’Organització i Comunicació de CCOO de Catalunya.

El dimecres, 13 de desembre, a les 9.00 hores, a la sala d’actes de la seu del sindicat tindrà lloc el debat “La defensa de la llibertat sindical avui”, que comptarà amb les intervencions de Joaquin Pérez Rey, professor de dret del treball i de la Seguretat Social de la Universidad de Castilla-La Mancha; Alejandra Ortega, consellera tècnica de CCOO per a l’OIT, i Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, presentat per Dolors Llobet, secretària d’Afiliació, Estudis i Coordinació dels Òrgans de Direcció de CCOO de Catalunya. Per assistir a aquest acte és imprescindible confirmar-ho a [email protected].

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 11 de desembre de 2017

Agenda:
Dimarts 12 de desembre de 2017 (exposició i debat)
a les 18.00 hores

Dimecres 13 de desembre de 2017 (debat)
a les 9.00 hores

CCOO – Via Laietana, 16. BCN