Contra els atacs als treballadors/es

Adjuntem comunicat de premsa de l’Agrupació de Periodistes de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO:

L’Agrupació de Periodistes de la FSC-CCOO demana respecte per la feina dels professionals dels mitjans de comunicació durant la campanya electoral del 21-D

L’Agrupació de Periodistes de la FSC-CCOO demana respecte per la feina dels professions dels mitjans de comunicació que cobriran els actes que es celebraran a partir d’avui a Catalunya amb motiu de la campanya electoral de les eleccions del 21 de desembre.

Esperem que no es repeteixin els atacs als treballadors dels mitjans de comunicació d’un i altre signe que s’ha produït a Catalunya durant els dies de la Declaració unilateral d’independència i la implementació de l’article 155 de la Constitució espanyola, ja que els periodistes no són els culpables de la línia editorial dels mitjans de comunicació on treballen, tant públics com privats, i fins i tot, moltes vegades ni tan sols les comparteixen.

Des de l’Agrupació de Periodistes de la FSC-CCOO es vol denunciar les pressions que els professionals de comunicació estan patint en el seu lloc de treball impedint l’exercici de la llibertat d’expressió i informació.

Els drets professionals dels periodistes han de ser respectats, garantint la llibertat d’informació i expressió que recull la Constitució espanyola. Els professionals de la comunicació no han de treballar sota pressió o amenaces a la seva integritat física o psíquica.

Recordem que els periodistes tenen el dret a informar lliurement i proporcionar informació justa, plural i equilibrada als ciutadans, ja que sense aquest dret, la llibertat d’expressió estarà amenaçada i el dret a ser degudament informats se’ns estarà negant als ciutadans.

Així mateix, l’Agrupació de Periodistes vol també mostrar el seu suport a tots els actes en defensa de la llibertat d’expressió i contra qualsevol agressió als professionals de la comunicació que s’organitzi aquests dies, com l’esdeveniment que tindrà lloc avui al Col·legi de Periodistes de Catalunya a les 17.00 hores.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 4 de desembre de 2017