CCOO reivindica una visió integral de la mobilitat per a millorar els greus problemes de Can Ruti

Davant el col·lapse dels accessos i l’anunci de la construcció d’un nou aparcament

Recentment s’ha difós la decisió presa per la direcció de l’hospital Trias i Pujol (Can Ruti), de Badalona, de construir un nou aparcament privat a la part inferior de la pista d’aterratge dels helicòpters que existeix al costat de l’hospital.

CCOO de Badalona hem afirmat reiteradament que el problema crònic de la zona, consisteix en el dèficits evidents en quan a la insuficiència manifesta de les infraestructures d’accés a la zona. Les carreteres estan obsoletes, són perilloses i perjudiquen greument la mobilitat interna, especialment pel que fa als moviments d’ambulàncies. Existeix un greu dèficit de transport públic, i resulta arriscat, quan no impossible, pujar a Can Ruti a peu o amb bicicleta.

Lamentem que totes les deficiències acumulades en un procés d’abandonament d’anys, finalment acabin quallant únicament amb la construcció d’un nou aparcament. Tot i que es tracta d’un número reduït de places que no donarà satisfacció a la demanda actual, aquest fet pot atreure més vehicle privat a un territori on, com tantes vegades CCOO hem denunciat, la saturació es converteix en un factor d’ineficiència i d’inseguretat.

Els treballadors/es del propi hospital i de les diverses empreses que comparteixen espai, algunes tant significatives com la Fundació Guttmann, o la Fundació Carreras, continuaran patint les conseqüències d’aquesta manca de planificació. Els propis pacients, lògicament, continuaran rebent els impactes d’aquesta situació.

El 6 d’octubre de 2016 es va celebrar la primera –i única- reunió de la “Comissió tècnica per millorar els accessos a Can Ruti”, on es va definir amb acord de tots els participants entre altres coses la creació de dues subcomissions, una per tractar els accessos i el transport públic, i una altra per tractar els fluxos d’entrades i sortides, la logística, ambulàncies, etc.
Cap de les dues s’ha arribat ni tan sols a constituir, ni tampoc s’ha tornat a reunir –en catorze mesos- la pròpia mesa de mobilitat.

CCOO considera que cal recuperar el pla de mobilitat de “Can Ruti” del 2010, adaptar-lo a la situació actual (amb més treballadors/es i usuaris/àries a la zona, i més problemes de contaminació atmosfèrica) i prendre mesures urgents com les següents:

– Reforçar els serveis de transport públic a tota la zona (busos – llançadora, adequar horaris i freqüències, etc), també durant els caps de setmana (quan no baixa l’activitat de l’hospital).
– Definir estratègies per impulsar l’ús del transport públic entre els treballadors/ores (bonificació de títols de transport, coordinació d’horaris dels torns de treballs, etc.)
– Remodelar la Carretera de Canyadó, per fer-la segura i suficient, incorporant serveis per la mobilitat pública i sostenible (parades i marquesines de bus, vials de servei, voreres practicables, carril bici…).
– Redissenyar i gestionar els aparcaments de manera avançada, prioritzant els usuaris/àries, i treballadors/es amb problemes de mobilitat, els vehicles d’alta ocupació, els cotxes de baixes emissions, etc.
– Estudiar la planificació de nous mitjans ferroviaris (especialment dels més econòmics, com un tramvia lleuger) per garantir l’accessibilitat de tot tipus de persones

Per corregir els problemes de mobilitat d’una zona de gran rellevància social, econòmica i de futur per Badalona, i per tota la seva àrea d’influència, des de CCOO reclamem la convocatòria urgent de la comissió tècnica per millorar els accessos de Can Ruti, i la implicació efectiva dels seus membres en el desenvolupament d’accions concretes, sobre tot per part de les administracions públiques, màximes responsables del problema.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Badalona, 21 de Novembre de 2017