CCOO lamenta profundament la mort d’Elsa Oblitas, portaveu del grup Las Libélulas

Estreta relació amb el sindicat i el CITE

Ahir ens van comunicar la mort d’Elsa Oblitas, portaveu del grup Las Libélulas i membre del Centre Boliviano, que des de fa anys havia mantingut una estreta relació amb el sindicat i especialment amb el Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers (CITE), amb qui el Centre Boliviano Catalán tenia establert un conveni de col·laboració des del 2004, i més recentment, amb la lluita per la dignificació del treball de la llar, conjuntament amb la Federació de Construcció i Serveis Privats del sindicat.

En aquest sentit, el grup del qual ella era portaveu havia rebut el carnet solidari de CCOO de Catalunya en la passada edició de la Diada del Treball Digne, que va organitzar el sindicat a l’Hospitalet de Llobregat, el passat mes de setembre. Amb aquesta menció, el sindicat volia reconèixer els anys de treball, dedicació i lluita constant de Las Libélulas, encapçalades per la força i la tenacitat d’Elsa Oblitas, per la millora de les condicions de les dones estrangeres, especialment del col·lectiu de treballadors de la llar.

En tots aquest anys, l’Elsa ha estat per a nosaltres un referent de lluita, compromís i perseverança, i fins i tot en els pitjors moments de la seva malaltia ens ha transmès la seva força, valentia i el seu optimisme vital. Des del sindicat volem fer arribar a la seva família i a totes les seves companyes i companys de lluita el nostre més sentit condol. Així mateix, estem convençuts que el millor reconeixement que podem fer per la nostra companya Elsa és seguir lluitant encara amb més força i convicció per tot allò que havia estat un dels eixos centrals de la seva vida: la lluita per un treball digne, una societat justa, compromesa, democràtica i progressista que reconegui els drets de totes les persones més allà del seu origen o condició social.