CCOO de Catalunya participa a les XXIX Trobades Estatals LGTBIQ

Entre el 3 i el 5 de novembre, s'han celebrat a Osca les XXIX Trobades Estatals LGTBIQ. Hi han assistit prop de 40 organitzacions, a més de persones a títol individual. CCOO hi ha estat present amb un nombrós grup d'activistes, representatiu de diferents federacions i territoris.

Les trobades s'han desenvolupat en format ple, en què s'han tractat diversos aspectes organitzats en quatre eixos: historicopolític, destacant la intervenció sobre l'homonacionalisme israelià; el segon, sobre geografia econòmica i humana, centrat en ciutats invisibilitzades, diversitat familiar i la realitat de les persones grans; el tercer ha abordat la salut des de diferents perspectives com la realitat de les persones trans, les tècniques de reproducció assistida, la serofòbia, i la cambra centrada en la llibertat d'expressió. En aquest eix s'ha presentat la Guia de bones pràctiques per al tractament de la diversitat sexual i de gènere en els mitjans de comunicació, elaborada per la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO i la FELGTB.

Segons aquestes organitzacions, aquesta guia aspira a contribuir a aconseguir que els diferents mitjans de comunicació adquireixin i transmetin els conceptes i termes adequats per al tractament correcte de la diversitat sexual i de gènere, de manera que se substitueixin diversos conceptes, expressions o imatges que s'usen actualment i que segueixen perpetuant els estereotips i la discriminació cap a les persones LGTBI en general i, especialment, cap a les persones trans. La FSC-CCOO i la FELGTB ofereixen aquesta eina com un recurs per als qui es dediquen a la comunicació perquè elaborin i transmetin els seus missatges de manera adequada i responsable.

Les trobades van finalitzar amb la presentació de candidatures de les entitats Gaytafe, de Getafe; Wado, de Guadalajara, i Kattalingorri, de Navarra, com a anfitrions i seu de les XXX trobades l'any vinent. El ple va decidir per majoria celebrar-les a Pamplona el 2018.

Aprovada per unanimitat de l'assemblea una proposta que adopta la forma de Declaració d'Osca en les 29es  Trobades Estatals LGTBIQ, per la qual  s'insta els grups parlamentaris estatals a impulsar el tràmit parlamentari de la col·loquialment denominada Llei de drets LGTBI, perquè arribi a bon terme en la seva aprovació en aquest mandat parlamentari.

També es va aprovar una resolució per traslladar a les entitats LGTBIQ que treballen les negociacions sobre aspectes sanitaris i jurídics de les persones seropositives, la preocupació existent per l'actuació de la Seguretat Social de voler treure del catàleg de discapacitats les persones infectades que han negativitzat el virus de l'hepatitis.
Això en fa en molts casos sense avís previ a les persones interessades. Es va aprovar, així mateix, una declaració de bones pràctiques per als col·lectius i entitats a la qual s'hi podran adherir i que es penjarà a la web de les XXIX Trobades Estatals LGTBIQ.

Trobades LGTBIQ

06/11/2017