CCOO valorem molt positivament l’acord assolit amb ANAV i les seves empreses auxiliars

La perseverança dels treballadors i les treballadores de les empreses auxiliars d’ANAV dona resultats després de dues jornades de vaga històriques i 4 mesos de lluita

Avui s’ha materialitzat un acord sense precedents al sector de les empreses auxiliars que desenvolupen la seva activitat a les instal·lacions de les centrals nuclears d’Ascó i Vandellòs, després que el resultat de la mediació celebrada dimecres fos validat ahir en les diferents assemblees de treballadors i treballadores del sector.

Dues jornades de vaga dels treballadors i treballadores de les auxiliars de les nuclears amb un seguiment del 100%, al mes de juny, i la possible convocatòria de noves aturades prevista per a aquest octubre, han fet que l’empresa principal hagi modificat la seva posició immobilista inicial i s’hagi pogut assolir aquest acord.

L’acord recull reivindicacions històriques, com són el reconeixement de les empreses auxiliars com a col·laboradores; deixar constància dels processos de subrogació com a fórmula de manteniment de l’ocupació, i certificació de les pràctiques actuals en matèria de retribució en els períodes de recàrrega, blindant-les. També la creació d’una comissió paritària entre les federacions de CCOO d’Indústria i FICA-UGT i l’empresa principal, on participaran com a membres les companyes i companys de les empreses auxiliars, que serà un precedent com a espai d’intervenció sindical entre l’empresa principal i les contractes, més enllà de la prevenció de riscos laborals.

Aquest acord endreça un conflicte de mesos, però no és el final, sinó que inicia un nou marc de relacions laborals amb un ampli recorregut, alhora que permet emmirallar-se en aquesta iniciativa a la resta de sectors industrials amb el mateix model de realitat laboral.