Assemblea de treballadors i treballadores celebrada ahir

El Comitè d'Empresa de TVC rebutja la intervenció de la televisió amb les mesures de l'article 155 de la Constitució

Adjuntem el comunicat de premsa del Comitè d’Empresa de Televisió de Catalunya (TVC):

UNITS DAVANT L’AMENAÇA DEL 155

Centenars de treballadors de TV3 han assistit avui a l’assemblea general per tractar de l’amenaça d’intervenció del Govern del Partit Popular en les institucions catalanes i en la gestió dels mitjans públics, TV3, Catalunya Ràdio i l’Agència Catalana de Notícies, que ha enviat una representació a l’assemblea de TV3.

A l’assemblea s’ha destacat la unitat de tota l’empresa, treballadors i treballadores, comitès d’empresa, consells professionals i directius, en aquests moments tan delicats, amb l’objectiu de continuar treballant per mantenir les emissions i la programació dels mitjans.

També ha intervingut el director de TV3, Vicent Sanchis, que ha dit que encara hi ha força incògnites sobre l’aplicació de les mesures del 155 i que la millor resposta a l’amenaça és continuar treballant amb convenciment amb el nostre compromís de servei públic.

S’ha debatut un manifest que ha estat aprovat per l’assemblea i que reproduïm a continuació, i que recull el rebuig dels treballadors a la intervenció estatal dels mitjans públics.

MANIFEST de l’assemblea de treballadors de TV3:

1) Rebutja frontalment i denuncia la voluntat del Govern espanyol d’intervenir el Govern de la Generalitat, destituir l’Executiu català, ocupar les conselleries i amenaçar el dret a la informació de la ciutadania amb la irrupció en els mitjans de comunicació públics de la CCMA (Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals), TVC, Catalunya Ràdio i l’Agència Catalana de Notícies (ACN).

2) Reafirma que d’acord amb la Llei de la Corporació vigent, els òrgans directius de la CCMA només els pot nomenar i destituir el Parlament de Catalunya, i que són els únics que els treballadors reconeixem com a responsables de complir amb el servei públic que tenim encomanat.

3) Acorda apel·lar a totes les instàncies europees i internacionals en defensa del dret a la informació i dels mitjans de comunicació de que s’ha dotat Catalunya.

4) Manifesta que seguirem treballant d’acord amb els principis previstos a la Llei de la Corporació per garantir una informació veraç i rigorosa i una programació de qualitat per a tota la ciutadania, i defensarem aquests valors davant qualsevol intent de vulnerar-los.

5) Per això reclama la retirada immediata de l’acord del Consell de Ministres, que és una aplicació extrema de l’article 155, i que sigui rebutjat al Senat, especialment per part dels senadors catalans.

6) Rebutgem que des del Govern espanyol es nomenin, saltant-se tots els tràmits democràtics i legals, nous directius dels mitjans públics. Si això passés no tindrem més remei que no reconèixer la seva autoritat.

CAP CONTROL ESTATAL DE TV3, CATALUNYA RÀDIO i l'ACN
PER UNS MITJANS DE COMUNICACIÓ PÚBLICS, LLIURES I INDEPENDENTS