Manifest per la llibertat de Jordi Cuixart i Jordi Sánchez en defensa dels drets i llibertats, en suport de les institucions catalanes

Un cop més, hem sortit al carrer com una societat activa, no violenta i convençuda de la força de la gent. La Taula per la Democràcia ja va deixar clar en el seu manifest fundacional que ens comprometem a respondre de manera coordinada i continuada davant qualsevol acció que vulneri els drets humans i les llibertats fonamentals a Catalunya. I això és el que hem fet avui.

Avui som aquí per denunciar que hi ha dues persones empresonades des de fa 5 dies pel sol fet de manifestar-se pacíficament en rebuig a la detenció de 16 persones, tant càrrecs públics de la Generalitat com treballadors i treballadores, el passat 20 de setembre. Perquè creiem que en un estat democràtic al segle XXI no és acceptable encausar i empresonar qui crida pacíficament a la mobilització, amb la qual cosa es vulnera el dret a la llibertat d’expressió i manifestació. Per això, exigim la llibertat de Jordi Cuixart i Jordi Sánchez, que es retirin els càrrecs de sedició i que es posi punt final immediatament a l’ordre de presó preventiva.

Som aquí per mostrar la nostra solidaritat amb totes les persones, empreses, mitjans de comunicació, entitats i institucions que han estat perseguides per motius polítics. Exigim que s’aturi la persecució dels dirigents de les entitats i dels nostres polítics escollits democràticament. Que s’aturi l’aplicació indiscriminada i injustificada del Codi penal contra les persones i s’encari el conflicte polític a través de procediments polítics, de manera dialogada i serena.

Davant aquest escenari, la resposta de la societat catalana està sent exemplar: per cada dret vulnerat, milers de persones al carrer el defensen. No acceptem amenaces ni violència, i responem des de la mobilització pacífica i ferma.

Per tot plegat, avui, totes les entitats que integrem aquesta Taula per la Democràcia ens autoinculpem. Perquè si manifestar-se és un delicte, ens declarem culpables. Som culpables d’haver-nos manifestat per demanar democràcia, com ho hem fet altres cops per demanar llibertat, pau, drets laborals, obrir fronteres, preus justos, habitatge digne per a tothom, respecte a l’autogovern i a les nostres institucions, i tantes altres causes justes.

Fins aquí el que havíem escrit al manifest d’avui, però el que ha succeït aquest matí al Consell de Ministres del Govern de l’Estat ha modificat bona part del sentit i del relat d’aquesta manifestació: han decidit suspendre l’autogovern.

Avui també som aquí, doncs, per rebutjar la decisió del Consell de Ministres de sol·licitar al Senat l’obertura del procediment per aplicar l’article 155 de la Constitució espanyola per destituir el Govern de la Generalitat escollit democràticament i per intervenir les institucions catalanes de manera totalment injustificada, nomenant a dit els responsables de gestionar la Generalitat i deixant en mans del president del Govern Espanyol, Mariano Rajoy, tot el poder, sense haver estat escollit per a aquest fet.

Per això, des de la Taula per la Democràcia volem deixar clar que no acceptem aquesta decisió del Consell de Ministres del Govern de l’Estat i instem al diàleg i a la defensa de l’autogovern de Catalunya, i de les seves institucions escollides democràticament, i anunciem que seguirem mobilitzant-nos al carrer.

Jordis, Jordi Sánchez, Jordi Cuixart, us volem lliures, us volem a casa!