Queda molt de camí per fer per posar fi a la qualificació i el tractament de les persones trans com a 'malaltes'

Dia Internacional d'Acció per la Despatologització Trans

Foto El 21 d’octubre del 2017, Dia Internacional d'Acció per la Despatologització Trans, CCOO reivindiquem que queda molt de camí per fer per posar fi a la qualificació i el tractament de les persones trans com a “malaltes.” La patologització i la psiquiatrizació atorguen a les institucions mèdiques i psiquiàtriques el control sobre les identitats de gènere. La pràctica oficial d'aquestes institucions, essencialment la Unitat d’Identitat de Gènere de l’Hospital Clínic de Barcelona, treballa sobre els cossos de les persones emparant i reproduint el binomi d'home i dona. Aquest binomi pressuposa l'existència única de dos gèneres i associa un comportament específic a cada un d'ells (masculí o femení), al mateix temps que tradicionalment s'ha considerat l'heterosexualitat com a l'única relació possible entre ells. El diagnòstic de “disfòria de gènere”, necessari per començar els tractaments d’hormonació i canvi de gènere, estigmatitza i patologitza la condició de persones trans.

Feu clic per veure:
- El manifest del Dia Internacional d'Acció per la Despatologització Trans