Dia Internacional per a l’Erradicació de la Pobresa

Aquest dimarts 17 d’octubre se celebra el Dia Internacional per a l’Erradicació de la Pobresa. Enguany, i com ja s’ha fet anteriorment, organitzacions de l’àmbit de l’acció social, la pau, els drets humans i la cooperació ens unim per fer una acció conjunta en el marc de la campanya Pobresa Zero – Justícia Global.

Aquesta vegada l’acció porta per lema “Contra la pobresa i les desigualtats, EXIGIM ELS NOSTRES DRETS!” i es concreta en un acte davant la seu del Síndic de Greuges de Catalunya.

El 17 d’octubre, les entitats que treballem els 365 dies a l’any per combatre la pobresa des de diferents àmbits hem fet una acció simbòlica per reclamar als representants institucionals i polítics que actuïn sobre les causes estructurals de les desigualtats. Exigim el compliment dels drets socials bàsics vulnerats pel deteriorament de l’estat del benestar i reclamem garanties perquè la ciutadania pugui assolir els mínims necessaris que li permetin gaudir d’una vida digna.

S’ha fet la lectura del manifest unitari ‘Contra la pobresa i les desigualtats, exigim els nostres drets‘.

Exigim els nostres drets

Més informació:
– a Twitter: #17O , #PobresaZeroJustíciaGlobal, i #ExigimDRETS
– a Facebook: PobresaZeroCat
– al blog de la plataforma: http://pobresazero.wordpress.com

Entitats promotores

– Lafede.cat – Organitzacions per a la Justícia Global (114 entitats)
– Taula d’Entitats del Tercer Sector Social (35 federacions que agrupen més de 3.000 entitats)
– Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya
– CCOO Catalunya