Reunió del conseller Vila amb agents socials davant l'anunci de canvi de seu de diverses empreses

CCOO reclama a les empreses que se sumin a les iniciatives de diàleg i negociació i que no prenguin decisions desproporcionades i irreversibles que agreugen la situació a Catalunya

Davant l’anunci de canvi de seu de diverses empreses, el agents socials s’han reunit aquesta nit  amb el conseller d’Empresa i Coneixement, Santi Vila. En aquesta reunió d’urgència hi ha participat Javier Pacheco, secretari general del CCOO de Catalunya, acompanyat per José Antonio Hernández, secretari general de la Federació d’Indústria del sindicat,  i de Carlos del Barrio, secretari de polítiques sectorials i sostenibilitat del sindicat. També han assistit a la reunió les direccions de la UGT, de PIMEC i de CECOT.

Els agents socials i el conseller d’Empresa i Coneixement han coincidit a reconèixer una certa preocupació per la situació que s’està produint amb el canvi de seu d’un seguit d’empreses a Catalunya, però al mateix temps han estat d’acord a afirmar que en aquests moments no ens trobem en un escenari d’inseguretat jurídica a Catalunya i, per tant, no estan justificades aquestes decisions.

Tots els participants en la trobada han coincidit a demanar a les empreses que no prenguin decisions econòmiques desproporcionades i irreversibles que no ajuden a mantenir un marc de diàleg, molt necessari en aquests moments, i que a més empitjoren la situació. Segons els agents socials i el conseller el que ara cal es rebaixar el nivell de tensió  i mantenir la proporcionalitat en les decisions que es prenen en el si de les empreses que faciliti una sortida al conflicte basada en la confiança i el diàleg.

Agents socials i conseller han reclamat a les empreses que se sumin a les iniciatives de diàleg i negociació que hi ha en marxa. En aquest sentit, Javier Pacheco ha declarat que “les empreses tenen una responsabilitat vers el territori i les persones que han contribuït a generar els seus beneficis i la riquesa d’aquest país”.

06/10/2017