Butlletí d’Actualitat Jurídica i Sindical (setembre del 2017)

Servei d’Informació i Documentació Jurídica

Ja tens disponible el Butlletí d’Actualitat Jurídica i Sindical (setembre del 2017, núm. 37)

Butlletí 37

Sumari

Estudis jurídics

-La Llei de pressupostos generals de l’Estat 2017 i la subrogació del personal d’empreses contractistes de les administracions públiques quan el servei es reverteixi, es rescati o se segresti, anàlisi de Montse Escoda].

-Bases para Delimitar el Alcance de la Doctrina del Tribunal Supremo Sobre la Inexistencia de una Obligación General Empresarial de Registro Diario de la Jornada de Trabajo. La Viabilidad de Acciones Judiciales [Documento del Gabinete de Estudios Jurídicos de CCOO].
– Remunicipalización de Servicios Públicos. Debate Sobre la Sucesión de Empresa y los Derechos de los Trabajadores [Ponencia de Eduardo Rojo Torrecilla en la VII Jornada de Estudio de la Aula Iuslaboralista de la UAB].

Estudis de caràcter jurídic-sindical

– Nuevas Tecnologías y Tiempo de Trabajo: El Derecho a la Desconexión Tecnológica [Artículo de Raquel Aguilera Izquierdo y Rosario Cristóbal Roncero Publicado en la web de la OIT] / Iniciativa del Centenario de la OIT Sobre el Futuro del Trabajo [Repositorio de Artículos].
– El Sistema de Protección Social en España 2017 [Informe de la CS de CCOO].
– Jornada de formació dels conciliadors i mediadors del Cos del Tribunal Laboral de
Catalunyarganitzada per la Secretaria d’Acció Sindical de CCOO Catalunya [Intervenció, Nota de Premsa i Guia del TLC].
– Aproximación a la Cadena de Suministro de Mango en Turquía [Informe de Víctor Garrido ]
– José Luis López Bulla y Javier Tébar Hurtado ‘No tengáis miedo de lo nuevo. Trabajo y sindicato en el capitalismo globalizado‘ [Reseñas del libro por Jesús Martínez y Juan Manuel Tapia / Miquel Falguera]

Jurisprudència

– A voltes amb la doctrina “Diego Porras”. A propòsit de la Sentència del JS 3 de Granollers [Gestionada per CCOO]. Article de Jonathan Gallego a El Diari del Treball.
– Sentencia del Tribunal Europeo de Derechos Humanos del 5 de septiembre del 2017 (Caso Barbulescu contra Rumanía. Control y Vigilancia de las Comunicaciones Electrónicas en el Ámbito Laboral) [Texto de Sentencia y Comentarios de Carlos Hugo Preciado Domènech en Blog de la Comisión de lo Social de Juezas y Jueces Para la Democracia y de Eduardo Rojo en su Blog].
– Auto [Gestionado per CCOO] del Juzgado Social nº1 de Reus, de 9 de Junio
de 2017, sobre Extinción de Contrato por Voluntad del Trabajador (Art. 50 ET) e Incidente
de Extensión de Responsabilidad [Sentencia y Comentario de Jesús Martínez].
– El Procediment de Revisió de Grau d’Incapacitat Permanent No Només Serveix per a Determinar l’Agreujament de les Lesions i un Nou Grau d’Incapacitat, Sinó També la Contingència [Sentència del TS Gestionada per CCOO  i Comentari de Manel Falgueras].

Enllaços

Renda garantida de ciutadania: nota de premsa i guia informativa (CCOO de Catalunya) .

Et convidem a fer-nos arribar suggeriments i comentaris, així com sol·licitar altes per rebre el butlletí a l’adreça de correu electrònic: [email protected]

Seguiu-nos a les Xarxes Socials

Twitter: @FundCipriGarcia