Es constitueix la Taula per la Democràcia

Es tracta d’un espai de diàleg format per entitats per donar una resposta unitària en defensa de les institucions catalanes.

Entitats, sindicats i organitzacions de la societat civil catalana constitueixen la Taula per la Democràcia. L’objectiu és donar una resposta unitària, pacífica i coordinada en defensa de les institucions catalanes i els drets fonamentals davant la vulneració d’aquests drets que s’està produint els darrers dies. Les entitats consideren que els problemes polítics han de tenir una resposta política i no repressiva i, per això, insten les institucions europees i internacionals a vetllar perquè així sigui.
La Taula per la Democràcia s’ha presentat aquest dimecres a la terrassa del Museu d’Història de Catalunya i ha comptat amb la presència de representants de totes les entitats impulsores i de l’excoordinador del Pacte Nacional pel Referèndum Joan Ignasi Elena.

El grup impulsor d’aquesta Taula per la Democràcia està format per 40 entitats i organitzacions, entre les quals hi ha: Assemblea Nacional Catalana; l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana AELC; Casa Nostra Casa Vostra; la CECOT; la Comissió de la Dignitat; Consell Nacional de la Joventut de Catalunya; CCOO de Catalunya; Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya CONFAVC; Federació d’Assemblees de Pares i Mares de Catalunya FAPAC; LaFede.cat – Organitzacions per la Justícia Global; Òmnium Cultural; PIMEC; Unió de Federacions Esportives de Catalunya UFEC; Unió General de Treballadors UGT; Unió de Pagesos; i la USOC.

Feu clic per veure:
-el Manifest de la Taula per la Democràcia
-el vídeo de la presentació de la Taula per la Democràcia, amb declaracions de Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, efectuades a la terrassa del Museu d’Història de Catalunya a Barcelona el dimecres 27 de setembre de 2017

– la web de la Taula per la Democràcia on es poden fer noves adhesions, tant d’entitats i organismes com de persones a títol individual.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de setembre de 2017