CCOO de Catalunya alerta sobre l’entrada en vigor provisional del CETA, tractat de lliure comerç i inversions amb Canadà

El sindicat se suma a les protestes de la campanya CATALUNYA NO AL TTIP

Sense que encara estigui ratificat per tots els parlaments regionals i nacionals que tenen legitimitat per fer-ho i sense esperar un dictamen del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE), al qual se li ha consultat sobre la legitimitat i compatibilitat amb el dret comunitari, avui, 21 de setembre, el CETA -Tractat de lliure comerç i inversions amb Canadà- entra en vigor provisionalment.

Afortunadament i com a resultat de les protestes de la ciutadania, no entrarà en vigor la part més polèmica i més combatuda per les organitzacions socials i sindicals: l’indesitjat sistema de tribunals d’inversions (ICS), el mecanisme de resolució de conflictes entre inversors i estats, que permet a les empreses denunciar els estats i obtenir indemnitzacions milionàries. En aquest sentit, Espanya és el tercer país al món més demandat.

A l’Estat espanyol, el Congrés dels Diputats va votar favorablement al CETA al juny d’enguany i actualment manca només la seva ratificació al Senat per tenir llum verda definitiva.

Recordem els greus perjudicis que en matèria laboral, social, sanitària i ambiental repercutiran cap als treballadors, treballadores i ciutadania en general amb l’entrada en vigor del CETA. Per tant, com a CCOO de Catalunya, junt amb les altres forces socials, seguirem lluitant pels drets de tots i totes a una vida i a un treball dignes i contra la impunitat de les grans corporacions.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 21 de setembre de 2017