CCOO celebra que la Inspecció de Treball comenci a obligar Clarel a corregir les condicions precàries denunciades

Concentracions i noves denúncies davant les botigues de Clarel per erradicar les condicions de treball precàries: #CLARELensOFEGA

Demà dimarts, 19 de setembre, CCOO ha convocat concentracions de treballadors i treballadores davant tres botigues de Clarel (abans Schlecker) a Barcelona. La mobilització acabarà a la Inspecció de Treball, per donar entrada a una nova denúncia per “incompliment d’horaris i jornada laboral”, atesa una planificació deficient per part de l’empresa, que porta la plantilla a fer unes prolongacions de jornada intolerables, fins al punt de donar-se el cas que algunes botigues quedin cobertes per una sola persona. Amb el lema “Clarel ens ofega, volem un treball digne”, CCOO a Clarel realitza des del juliol una campanya informativa i de denúncia davant la Inspecció de Treball sobre les pèssimes condicions laborals a les quals es veuen sotmeses constantment les treballadores i els treballadors a les botigues Clarel, actualment pertanyents al Grup Dia.

Clarel retalla hores de treball de manera temerària, de manera que fa perillar l’adequat funcionament dels punts de venda. No es cobreixen les necessitats més elementals del servei, com s’ha constatat aquest estiu, en què la situació s’ha agreujat més a causa de les vacances del personal i de la situació paradoxal de l’increment de les vendes i tasques en aquest període.

Un cas concret d’aquest situació ha estat la denúncia interposada aquest estiu per CCOO a la Inspecció de Treball amb motiu dels 43 graus als quals s’estava treballant en un magatzem de la botiga de Balsareny, on la Inspecció va clausurar el magatzem i va interposar la sanció corresponent. Això va obligar l’empresa a corregir la situació perquè no es tornés a donar. CCOO manifesta que aquesta denúncia és un exemple del que es troben a moltes de les botigues davant les precàries condicions de treball que l’empresa fa patir al conjunt de la plantilla.

CCOO ha interposat altres denúncies d’aquesta problemàtica davant la Inspecció de Treball de Barcelona. Aquesta mesura pretén donar empara a 1.200 persones treballadores en una xarxa de 334 botigues. La denúncia se centra en la situació de sobrecàrrega i en l’estrès produït fonamentalment per l’augment de tasques. Botigues ateses per una sola persona per a la gestió de diners, clientela, productes, camions, caixer, etc., així com assumpció de tasques de categoria superior. La denúncia d’aquesta situació s’ha tractat a totes les reunions mantingudes amb l’empresa, sense cap resposta.

Per CCOO, treballar en aquestes condicions precàries és inacceptable i exigeix a l’empresa que erradiqui aquesta pràctica i que millori les condicions de treball per al conjunt de la plantilla, ja que ja es troben en una situació per si mateixa precària, on la gran majoria percep un salari al voltant dels 400 euros mensuals a causa de la massiva contractació a temps parcial.

CCOO, davant aquesta greu situació, manifesta que seguirà realitzant diferents accions fins que l’empresa no posi els mitjans necessaris (més personal, més hores) per evitar l’alta pressió i les inadequades càrregues de treball que estan costant la salut d’aquest col·lectiu; alhora, CCOO exigeix que Clarel millori les condicions laborals i salarials, i respecti la conciliació personal i laboral.

CCOO està preparant un calendari d’accions, concentracions i denúncies que arribin a tot Clarel arreu de l’Estat i no descarta la convocatòria d’aturades si aquesta situació no és corregida aviat.

Demà dimarts, 19 de setembre, es farà una concentració a Barcelona amb inici al passeig de Fabra i Puig, 301 (10.30 hores), que continuarà davant les botigues de Clarel del carrer Costa i Cuxart, s/n (d’11.15 hores a 12.00 hores) i del passatge de Pi i Molist, 7 (de 12.15 hores a 12.45 hores); a les 13.00 hores s’interposaran noves denúncies davant la Inspecció de Treball (travessera de Gràcia, 303).

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya

Barcelona, 18 de setembre de 2017