CCOO i UGT a l’Ajuntament de Sentmenat lamenten la manca de voluntat negociadora de la corporació

Nou mesos després del canvi de govern a Sentmenat, les seccions sindicals de CCOO i la UGT han dit prou. Les expectatives creades no s’han complert i denuncien una “nul·la” voluntat de negociació així com “manca de sensibilitat” cap a les seves demandes laborals. “Volem negociar, i volem simplement que es constitueixi legalment la Mesa General de Negociació tal com es va comprometre l’equip de govern el passat 19 de maig de 2017 a través d’un comunicat adreçat a tota la plantilla”.

Sense calendari laboral del 2017

La representació sindical lamenta que el govern no s’hagi assegut a negociar, i que ni tals sols hagi constituït legalment la Mesa de Negociació malgrat les reiterades peticions de les forces sindicals, així com que simplement se les emplaci a reunions informatives on la voluntat de negociació es limita a una mera aparença, sense contingut real i efectiu. D’altra banda, volen fer públic que l’Ajuntament de Sentmenat encara no ha aprovat el calendari laboral dels seus treballadors i treballadores per a aquest 2017, malgrat estar obligat, segons l’article 34.6 de l’Estatut dels treballadors així com pel vigent conveni col·lectiu, a elaborar anualment el calendari laboral amb la participació dels representants dels treballadors, cosa que, malgrat la proposta de calendari lliurada per les seccions sindicals el 21 de març, encara roman sense resposta.

Atesa aquesta situació ambdues seccions sindicals presentaran denúncia davant la Inspecció de Treball, ja que consideren que aquesta situació vulnera els drets a la negociació col·lectiva.

Dos anys sense convocar el Comitè de Seguretat i Salut

La representació de personal denuncia la manca de polítiques de prevenció laboral des de fa més de 2 anys. En aquest sentit, i segons les competències que ens atribueix la llei de prevenció de riscos laborals (Llei 31/1995), ja s’ha instat l’ajuntament  perquè es convoqui en el termini màxim de 30 dies, una reunió extraordinària del Comitè de Seguretat i Salut, a l’objecte de la seva constitució. En cas contrari aquesta representació posarà en coneixement d’aquests fets a la Inspecció de Treball i la Seguretat Social per la seva pertinent denúncia.

Barcelona, 8 de setembre de 2017