Els treballadors i les treballadores de Metro de Barcelona voten sí a la proposta mediadora de la Generalitat

El comitè d’empresa té l’aval de la plantilla per posar fi al conflicte laboral iniciat al 2015

Finalment les assemblees generals de treballadores i treballadors de Metro de Barcelona, celebrades avui dijous 27 de juliol, han aprovat, amb 480 vots a favor i 302 en contra, el document mediador consensuat unànimement pel comitè de vaga i acceptat per l’empresa.

Dimarts passat l’afiliació de CCOO a Metro de Barcelona ja va donar suport a aquest document mediador que toca tots els punts de la plataforma negociadora, aprovada a l’octubre del 2015 pel conjunt de les persones treballadores, i que obliga l’empresa a complir els acords i convenis que incomplia fins al moment.

CCOO agraeix el gran esforç realitzat pel conjunt de les treballadores i dels treballadors de Metro en aquesta lluita constant per la defensa de les condicions de treball i de salut laboral, de reducció de la precarietat i de les desigualtats, de reforç de la democràcia a l’empresa i d’enfortiment de la capacitat de mobilització i de negociació col·lectiva.

Els acords que recull el document ratificat avui per més del 57% de les persones treballadores en les dues assemblees garanteixen els drets davant reformes laborals i davant la unilateralitat de la direcció de Metro de Barcelona, atès que no es podrà variar cap de les actuals condicions laborals sense acord amb el comitè d’empresa.

Com a punts cabdals d’aquest document mediador trobem:
– La reducció de la precarietat laboral amb la recuperació de les tasques externalitzades mitjançant la creació de 46 nous llocs de treball, i l’ampliació de 372 contractes de temps parcial a temps complet.
– Convertir els contractes del personal rellevista en indefinits i amb dret a vacances durant el període estival una vegada finalitzat el primer contracte, així com la jubilació parcial per al 2019 amb nous contractes de relleu indefinits al 100%.
– Garantir l’ocupació impedint la possibilitat d’acomiadament davant la implementació de millores tecnològiques en el treball o davant ineptitud sobrevinguda de la persona treballadora.
– Implementació de mesures reals i efectives per a la conciliació de la vida laboral i familiar, amb especial atenció a les situacions familiars complicades, adequacions de jornades, gaudiment rotatori de vacances, l’elecció de torn per a les reduccions de jornada per cura i millora dels permisos d’absència al lloc de treball per visita mèdica de menors i familiars de primer grau de consanguinitat o afinitat.
– Protecció total a les situacions de gestació i lactància, així com també garantir fórmules per a l’obtenció del 100% de la pensió de jubilació en aquelles situacions de dificultat personal o de salut que pot patir una persona treballadora durant la seva vida laboral.

CCOO s’enorgulleix d’haver contribuït a posar fi a aquest conflicte que ha durat gairebé 2 anys i que ha provocat 27 jornades de vaga, 12 de les quals de forma ininterrompuda en les darreres setmanes, fet que ha suposat un important desgast per al conjunt de treballadores i treballadors.

Barcelona, 27 de juliol de 2017