CCOO i UGT convocaran mobilitzacions al sector de la neteja d’edificis i locals de Catalunya a causa a la dilatació i el bloqueig de les negociacions del conveni col·lectiu

A partir del mes de setembre

Davant la dilatació i el bloqueig de les negociacions del Conveni autonòmic del sector de neteja d’edificis i locals de Catalunya, els sindicats CCOO i UGT, a partir del mes de setembre, convocaran mobilitzacions al sector, per forçar un canvi d’actitud de la patronal que permeti avançar en la consecució d’un acord que garanteixi unes condicions dignes per a les netejadores i netejadors de Catalunya.

Després de 7 mesos de reunions, les negociacions es troben en un punt mort davant de la intransigència de la patronal. Els principals punts de desacord són en matèria salarial, amb una proposta per part de la patronal d’uns increments del 0% per a l’any 2017, del 0,5% per a l’any 2018, del 0,75% per a l’any 2019, i de l’1% per a l’any 2020, sense clàusula de revisió salarial.

La plataforma sindical proposa, en matèria econòmica, un increment per a l’any 2017 del 2% i en el 2018 l’IPC de l’any anterior.

Aquestes diferents propostes mantenen a les dues parts molt allunyades i la part social considera inassumible la proposta de la patronal, tenint en compte que anteriorment no s’han produït increments salarials.

Davant aquest escenari, i davant la impossibilitat d’avançar cap a un acord, ens veiem abocats a la mobilització i a emprendre, a més, totes aquelles mesures que considerem oportunes.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de juliol de 2017