A causa de greus desavinences tant en la forma com en el contingut

La Federació d'Educació de CCOO ha decidit votar en contra del document "Ara és demà" sobre el futur de l'educació a Catalunya al Consell Escolar de Catalunya (CEC)

Foto En la sessió que ha tingut lloc aquesta tarda al Consell Escolar de Catalunya, els representants de CCOO han votat en contra del document final "Ara és demà" i en un vot particular han deixat clars els motius de la seva decisió.

D'una banda, el procés s’ha desenvolupat sota una falsa imatge de participació de la comunitat educativa amb una manca flagrant de pluralitat. Ha estat un procés fet amb presses; la Federació d’Educació de CCOO entén que una reflexió d’aquest tipus requereix un treball més raonat i pausat. Els esdeveniments dels darrers dies, amb el canvi en la direcció de la conselleria, són una prova de la inestabilitat política i social i una mostra de la precipitació en els temps del projecte. Tanmateix, es denuncia la manca d’un debat real i rigorós.

De l’altra, CCOO considera que s’ha encetat un projecte que no té en compte la situació actual real del sistema educatiu català amb les seves restriccions econòmiques i normatives. Tampoc s’ha tingut en compte la diversitat del fet educatiu i se n’han exclòs realitats com la del lleure educatiu, l’educació a la petita infància, el món municipal, la formació professional o la universitat.

La Federació d’Educació de CCOO ha participat activament en els treball de la subcomissió i reconeix i valora positivament el treball fet pel CEC. Igualment, anuncia que seguirà amb atenció l’impacte que aquest document pugui tenir en futures polítiques educatives.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 17 de juliol de 2017