CCOO expressa dubtes sobre el nombre de llocs de treball anunciats al projecte del complex Hard Rock Tarragona

Valoració de les informacions aparegudes als mitjans de comunicació

Davant de les darreres notícies en relació amb el projecte de Hard Rock a Tarragona, des de CCOO de Catalunya volem abans d’adoptar una posició definitiva conèixer amb veracitat, i no a través dels mitjans de comunicació i filtracions per part dels inversors, quin és el projecte que es vol desenvolupar de manera concreta. Però en tot cas sí que volem manifestar diversos matisos en relació amb les notícies donades.

Des de CCOO de Catalunya volem manifestar dubtes en relació amb el nombre de llocs de treball que des de la projectista s’estan donant aquests dies a la premsa i que de moment ens semblen poc rigoroses; i en qualsevol cas, que els llocs de treball que es poguessin crear, siguin estables, de qualitat i tenint com a referència els convenis d’aplicació en cada moment.

Així mateix, sense voler menystenir la inversió, des de CCOO creiem que s’ha d’apostar per projectes que vagin en la línia d’un imprescindible canvi de model productiu, que garanteixin un futur industrial i apostin per un sector turístic en què la formació, la professionalitat i les bones pràctiques laborals siguin les seves senyes d’identitat. És a dir, un model turístic sostenible des del punt de vista econòmic, però també social i ecològic.

També creiem que és necessari retornar els impostos al joc al seu estadi inicial, atès que rebaixar els impostos en una activitat com el joc és injust, ja que es deixaran d’ingressar uns diners molt necessaris i que la concessió de crèdit als jugadors incrementa malalties com la ludopatia. Així ho hem manifestat de manera reiterada des de CCOO i fins i tot el mateix Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya (CTESC).

Des del punt de vista de la sostenibilitat, també volem mostrar la nostra preocupació cap a un projecte que novament portarà associat un gran impacte ambiental, perquè es parla d’edificis en forma de guitarra i llums, de grans espais destinats a zona de pàrquing… i en cap cas de pla de mobilitat associat. Tal i com hem anunciat reiteradament des de CCOO, en relació amb els projectes relacionats amb el centre turístic i recreatiu esmentat, cal que aquest tipus de projectes s’integrin en la planificació urbanística sense cap mena d’excuses. Les administracions competents han de vetllar perquè els nous projectes no degradin les condicions de vida a aquesta franja costanera, i impulsin un model turístic més sostenible i respectuós amb l’entorn natural, un dels valors més importants que podem oferir a Tarragona com a element de competitivitat ben entesa

Per tant i a l’espera que al mes de setembre es pugui consolidar el projecte amb l’emissió de l’informe de valoració de l’oferta, des de CCOO de Catalunya ens continuem manifestant expectants pel projecte final i situem tota aquesta sèrie de qüestions que ens preocupen.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 13 de juliol de 2017