CCOO segueix reclamant un conveni just per a l’hostaleria

Concentracions i accions al carrer per denunciar la precarietat en el sector i l’immobilisme de la patronal

Davant l’actitud de la patronal del sector de l’hostaleria de total immobilisme, les negociacions continuen estancades, i CCOO continua amb les mobilitzacions amb l’objectiu d’aconseguir un conveni col·lectiu que realment sigui d’avenç, serveixi per limitar la precarietat laboral, que millori el poder adquisitiu dels salaris i millori i faciliti la conciliació de la vida laboral i la personal. La propera concentració està prevista per a demà dijous, 13 de juliol, a les 15.30 hores, davant la seu de la patronal, a Via Laietana, 47, de Barcelona.

CCOO rebutja que la patronal ofereixi un increment salarial de l’1,50% mentre la seva rendibilitat augmenta anualment en un 10%. CCOO ha presentat a la mesa de negociació les prioritats sindicals en matèria d’ultractivitat, contractació a temps parcial, pràctiques no laborals, garanties de subrogació, externalitzacions, vacances, llicències retributives, complements en situació d’incapacitat temporal, increment salarial, manutenció, assegurances d’accidents i premis de vinculació.

El sindicat considera vergonyós que la patronal no vulgui assumir cap de les principals reivindicacions de la part social, tenint en compte que la situació del sector és totalment favorable de cara als interessos empresarials, com han confirmat les dades de l’activitat turística i les d’ocupació en el sector, recollides en un recent comunicat del sindicat.

CCOO també farà, en zones turístiques de Catalunya, accions públiques de divulgació de la campanya contra la precarietat en el sector de l’hostaleria i de la situació de les negociacions del conveni; està previst realitzar-ne el proper 18 de juliol a Santa Susanna (Barcelona) i més endavant a Lloret de Mar (Girona).

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 12 de juliol de 2017