CCOO denunciarà el paper de l’empresa gestora en l’intent de revocació del Comitè d’Empresa de Mataró Bus

Fins a 8 irregularitats greus del procés de revocació: l’empresa va utilitzar fraudulentament el vot de directius, caps i inspectors per assolir la majoria suficient que no tenia en el col·lectiu de conductors

CCOO, conjuntament amb UGT, denunciarà públicament i al Jutjat Social el paper de l’empresa Corporación Española de Transportes (Grupo Avanza) en l’intent de revocació del Comitè d’Empresa de Mataró Bus. En tot el procés s’han detectat moltes irregularitats, algunes greus (amb proves documentals i gràfiques), que són causa de nul·litat.

Aquesta és una relació no exhaustiva d’aquestes irregularitats:
1. La data de convocatòria de l’assemblea es va triar durant les vacances de dos membres del comitè, entre ells el president, el qual,  reglamentàriament, l’hauria d’haver presidit.
2. A les signatures de convocatòria estaven barrejats personal del col·legi de tècnics i directius amb el col·legi d’especialistes i conductors, que no poden estar junts, ja que escullen representants separadament.
3. Formalment no es va fer cap assemblea, sinó una votació, ja que es va impedir el debat en no deixar parlar els membres del comitè presents, com és legalment preceptiu.
4. Igual que amb les signatures, al cens de la votació estaven barrejats directius, caps i inspectors amb els conductors, quan tenen representació electa diferenciada i legalment només pot revocar un representant qui té dret a elegir-lo.
5. L’empresa va cridar a la policia municipal per impedir als representants dels sindicats l’assistència a l’assemblea. No van poder impedir-ne l’assistència però sí van impedir l’exercici efectiu dels interventors. Tot i així vam poder ser testimonis i recollir proves del que aquí es denuncia. Aquest fet és una vulneració més de l’empresa d’un dret fonamental regulat a la Llei orgànica de llibertat sindical (LOLS).
6. Es va impedir la feina dels interventors, que no van poder comprovar amb el cens el procés de votació.
7. Hi van haver vots per correu, no permesos, per impossibilitat de control, en els processos de revocació.
8. A l’assemblea hi eren presents, amb posició de tutela i control, la direcció i els comandaments de l’empresa: directora de recursos humans, gerent, cap d’explotació, directora de màrqueting, caps d’equip, inspectors. Una suposada assemblea de treballadors amb la presència dels que et poden acomiadar, fer un informe negatiu, influir en les teves condicions de treball o no renovar-te el contracte en el cas dels eventuals. Tampoc és casualitat que entre els principals promotors de la revocació hi haguessin els parents directes d’aquests directius. Aquests mateixos es van encarregar d’anar trucant a gent que no venia o d’anar a buscar gent que acabava de treballar i no s’acostava a l’urna.

A més de totes aquestes irregularitats, cal valorar que, descomptant els eventuals sotmesos doblement a aquesta pressió perquè el seu contracte depèn dels promotors de la revocació, 30 conductors van resistir la pressió i no hi van assistir, i dels que hi van anar 6 no van votar a favor, amb el que quantitativament els representants del col·legi de conductors no van aprovar la revocació dels seus representants.

Continua i s’amplia la campanya #LaraREADMISSIÓ

La maniobra de l’empresa per revocar el comitè i debilitar la campanya per la readmissió del sindicalista acomiadat, J. A. Lara, amb l’etiqueta #LaraREADMISSIÓ, tindrà com a resposta la intensificació d’aquesta i l’ampliació del seu abast social.

El sindicat UGT s’ha afegit a la campanya, s’estan preparant assemblees informatives que van demanar associacions de veïns i usuaris, el Sector de Transport per Carretera i de Viatgers de CCOO està preparant una concentració de delegats a Mataró en solidaritat amb el company acomiadat, a la qual s’afegiran delegats de les seccions sindicals i comitès d’empresa del territori que estan aprovant resolucions sobre això… Per altra banda, la campanya s’ha adaptat i es dirigirà directament a l’Ajuntament de Mataró, com a administració responsable del servei, perquè exigeixi a l’empresa la readmissió del company Lara i el respecte a la llibertat sindical, i en cas que no fos així, que exerceixi la seva potestat per evitar que una empresa com la Corporación Española de Transportes i el Grupo Avanza estigui present a la ciutat, i a l’hora que s’impulsi la reincorporació del company Lara en el futur prestador del servei.

Feu clic per descarregar document recollida signatures en suport del company Lara
Feu clic per veure cartell campanya “#larareadmissio”

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 4 de juliol de 2017