CCOO demana solucions per la manca de bombers al Pont de Suert

Se supera el temps de resposta a les Terres de Ponent

Comunicat de l’Agrupació de Bombers de la Generalitat de CCOO de Catalunya:

Bombers del Pont de Suert, solucions definitives!!

Des de l’Agrupació de Bombers de la Generalitat de CCOO volem donar solucions definitives a problemes enquistats des de fa massa temps. En els darrers anys hem dit als governs de torn quina era la manera de solucionar-ho. Cal dir que les emergències a les Terres de Ponent estan per sota dels estàndards plantejats per les direccions del Cos de Bombers, que són 20 minuts de resposta màxima en qualsevol emergència a tots els punts del territori del nostre país.

Cal solucionar definitivament aquesta falta de bombers al Pont de Suert, que és un dels territoris més aïllats (una hora l’ajut més proper). Quan parlem d’emergències, on és necessària una dotació de bombers, només es resoldria dotant la població del Pont de Suert d’un parc amb dotació mixta i, ara, amb caràcter urgent, es podria fer amb comissions de servei oferides a bombers de tot Catalunya. Aprofitant l’avinentesa per cobrir els llocs que deixin els bombers que agafin les comissions, es podria apel·lar a la nova promoció de bombers que acabaran el seu procés de formació aquest any (la Direcció General ja ha resolt altres obertures de parcs amb solucions provisionals). Amb 24 bombers podrien garantir un servei mínim de cobertura els 365 dies de l’any, i complementant-ho amb els bombers voluntaris actuals, els que puguin accedir de la convocatòria que hi ha en procés actualment i la que està projectada, aquesta situació quedaria resolta definitivament.

Demanem a la Direcció General que atengui les nostres demandes i solucioni definitivament aquesta situació tan extrema que posa en risc tant els bombers voluntaris, que tan eficientment han prestat servei particularment en aquella zona, com a la població en general, una població que té dret a ser atesa en les millors condicions, es trobi on es trobi del territori de Catalunya.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 3 de juliol de 2017