CCOO es felicita de l’aprovació del text de la Llei de renda garantida de ciutadania en la ponència parlamentària

Ara cal agilitzar els tràmits per tal que l’aprovi el Ple del Parlament abans de vacances, per ser efectiva el 15 de setembre

CCOO està satisfeta per la finalització dels treballs de la ponència parlamentària sobre la iniciativa legislativa popular (ILP) de renda garantida de ciutadania (RGC). Des de l’acord de 15 de maig entre el Govern i la Comissió Promotora era urgent aquest pas per tal de garantir que la llei pugui ser efectiva el 15 de setembre.

Estimem que, a falta de passar per la Comissió de Treball, la Llei de RGC es podrà aprovar al Ple del 12 o 13 de juliol. Després d’algunes dificultats sobrevingudes, entenem que el redactat acordat per la ponència respon als treballs fets per aquesta i als continguts de l’acord entre el Govern i la Comissió Promotora, per la qual cosa demanem a tots els grups parlamentaris que respectin el redactat aprovat per la ponència i agilitzin la seva arribada al Ple.

Recordem que la ILP de RGC demana el desenvolupament de l’article 24,3 de l’Estatut, disposició que té l’origen en la proposta de RGC llançada per CCOO l’any 2003.

La RGC aprovada avui en ponència tindrà l’1 d’abril del 2020 un valor equivalent a l’IRSC (indicador de renda de suficiència de Catalunya) per a una persona (avui 664€/mes), i el 150% de l’IRSC per a dues persones que convisquin, més un 15% per cada menor, amb un topall del 182% (avui 1.208€/mes). A partir del 15 de setembre, comença la seva implementació amb el 85% de les quantitats esmentades, que seran del 91% i el 97% els anys 2018 i 2019, respectivament.

La llei preveu que es beneficiïn de la RGC totes les persones sense ingressos i, amb caràcter complementari, totes les que tinguin prestacions, ajuts o pensions per sota del llindar de l’IRSC.

Pel que fa a les rendes del treball per sota de l’IRSC, d’inici seran possibles beneficiàries les famílies monoparentals. La llei estableix el caràcter complementari de la RGC amb totes les rendes del treball a temps parcial per sota de l’IRSC, però quan i de quina manera s’haurà de desenvolupar més endavant.

Lluita Digital especial sobre la RGC: https://www.ccoo.cat/revistes/lluitadigital/269.pdf

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 20 de juny de 2017