S’arriba a un acord sobre el Conveni col·lectiu de Damm

L’acord ha estat ratificat per la majoria dels treballadors i treballadores

CCOO d’Indústria valora positivament l’acord sobre el Conveni col·lectiu de Damm, assolit mitjançant la proposta mediadora del Tribunal Laboral de Catalunya, que aquest dijous ha estat ratificat, per majoria, per la plantilla.

L’acord del conveni, que tindrà una vigència de quatre anys (2017-2020) recull algunes de les principals reivindicacions dels treballadors i treballadores, com el manteniment de la flexibilitat en 15 jornades, que s’hauran de preavisar amb un mínim de 5 dies. A més, es duplica el plus de flexibilitat urgent fins a 125 euros per dia i es crearà una comissió de flexibilitat.

En matèria salarial preveu uns increments d’un 2% per als anys 2017 i 2018, d’un 2,25% per al 2019 i d’un 2,5% per al 2020. L’acord també recull mesures per afavorir la conciliació amb la vida familiar, com la reducció dels grups de vacances d’estiu i la reducció de la jornada laboral en 12 hores, de manera que els dies 24 i 31 de desembre i 5 de gener, que es feia mitja jornada, passen a ser festius.

D’altra banda, inclou la conversió a indefinits de quatre contractes de treball temporal que hi ha actualment, a més d’altres millores socials, com l’ampliació del permís per a visites mèdiques, i en matèria d’igualtat.