CCOO de Correos valora positivament la posició de Foment, ja que garanteix el finançament del Servei Postal Universal de Correus

Després de la reunió amb el Ministeri de Foment

CCOO, sindicat majoritari a Correos, ha qualificat la reunió de satisfactòria perquè ha aconseguit arrencar els compromisos de garantia de finançament del Servei Postal Universal (SPU) i la creació del Pla de prestació en el termini d’un any, i ha valorat positivament la voluntat política del Govern amb el futur de Correos.

En la reunió que ha tingut lloc aquest divendres 9 de juny en relació amb la retallada del 70% per a la prestació del Servei Postal Universal, entre CCOO, sindicat majoritari a Correos, i la resta d’organitzacions sindicals amb els quals té el 85% de la representació de l’empresa, Foment ha expressat la voluntat política d’assegurar el finançament de Correos.

CCOO ha qualificat la reunió amb la subsecretària de Foment, Rosana Navarro Heras, de satisfactòria perquè ha reconegut que la retallada podria posar en qüestió la viabilitat de l’empresa i garantir el finançament per al Servei Postal Universal que presta Correos a través del fons de contingència de l’àmbit pressupostari que té el Govern per canalitzar els pressupostos.

Així mateix, s’ha compromès a definir el Pla de prestació del Servei Postal Universal, en el termini d’un any, començant amb la creació d’un grup de treball per abordar-lo, la primera reunió del qual tindrà lloc en un màxim de dues setmanes, a la qual assistiran Hisenda, Foment, Correos i la CNMC. Aquest pla de treball conclourà en un període de set mesos, per a la seva posterior remissió a Brussel·les, on es revisarà. De la mateixa manera, s’ha compromès a informar puntualment a les organitzacions sindicals dels avanços.

S’ha emplaçat CCOO, juntament amb la resta de sindicats a una reunió amb el ministre de Foment per donar-li visibilitat i importància al correu públic d’aquest país.

CCOO ha exigit que aquests compromisos siguin ferms i es plasmin per escrit, i ha valorat positivament la voluntat política del Govern i la seva implicació amb el futur de Correos. El sindicat ha apuntat que espera que es produeixi una coordinació entre els ministeris d’Hisenda i Foment (propietari i regulador) que garanteixin les accions i la viabilitat de Correos i, amb això, evitar els errors del passat.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 9 de juny de 2017