S’arriba a un principi d’acord amb ANAV que permet desbloquejar el conflicte obert a les nuclears

CCOO en fa una valoració positiva, ja que dóna sortida a la majoria de les reivindicacions plantejades

En la reunió de mediació de vaga celebrada aquest matí, CCOO i UGT han arribat a un principi d’acord amb la direcció d’ANAV que permet desbloquejar el conflicte obert a les nuclears, i amb el qual queden en suspens les jornades de vaga previstes per als dies 13 i 20 de juny, a l’espera que el preacord sigui ratificat en les assemblees de les diferents empreses.

CCOO d’Indústria fa una valoració positiva del principi d’acord, ja que dóna sortida a la majoria de les reivindicacions plantejades pel sindicat per garantir unes condicions laborals dignes per als treballadors i treballadores de les empreses auxiliars de les nuclears.

El preacord s’ha estructurat en tres fases. En una primera fase, ANAV redactarà un document en el qual l’empresa es compromet a afavorir els processos de subrogació en els termes previstos en els convenis sectorials de referència, i també es compromet que es continuaran pagant els plusos de recàrrega en els mateixos termes que s’està fent ara, per garantir que aquests no es perden.

En una segona fase, es crearà una comissió integrada per ANAV, els sindicats CCOO i UGT, les seccions sindicals de la principal i de la coordinadora intercontractes, que farà seguiment dels processos de subcontractació i de les empreses que perceben els plusos de recàrrega.

En una darrera fase, ANAV enviarà una carta a totes les subcontractes en la qual els recordarà la importància de que s’apliqui els conveni sectorial de referència, per garantir una ocupació estable i unes condicions de treball dignes. També incidirà que en els processos de noves licitacions s’afavoreixin sortides no traumàtiques per als treballadors i que es tinguin en compte els que queden fora de la nova contracta en cas de produir-se noves contractacions, tenint en compte i posant en valor la seva formació i experiència.