Sancions a RTVE Catalunya en matèria de prevenció de riscos laborals

Insuficiència de mesures correctores

Comunicat de la Secció Sindical de CCOO a RTVE Catalunya:

RTVE CATALUNYA FA EMMALALTIR ELS SEUS TREBALLADORS

La direcció de RTVE a Catalunya està dilapidant el seu pressupost abonant les sancions que li imposen les diferents administracions. L’última li ha arribat de la Inspecció de Treball i Seguretat Social, que ha estès una altra acta d’infracció en matèria preventiva.

En aquesta ocasió el motiu ha estat per la insuficiència de les mesures correctores implementades per la direcció després de les avaluacions i els informes psicosocials del Departament de Maquillatge i Perruqueria de TVE a Sant Cugat.

A l’octubre del 2015 es va emetre un informe sobre un estudi psicosocial que es va fer en l’esmentat Departament. El document recollia les mesures correctores que calia implementar per solucionar els elevats riscos psicosocials existents en la secció.

Al març del 2017 es va realitzar un nou estudi psicosocial a l’àrea. En ell es pot comprovar que encara persisteix la situació de risc psicosocial  molt elevat en quatre factors. Davant l’actitud de la direcció de l’empresa de no posar remei a la situació que es viu en el Departament, l’inspector l’ha sancionat per incomplir la normativa de prevenció de riscos laborals. L’informe de la Inspecció de Treball, entre altres qüestions, recull:
“Es constata l’existència d’una situació de risc psicosocial greu en la secció de Maquillatge i Perruqueria de CRTVE a Sant Cugat del Vallès. Aquesta situació ha persistit, almenys, des del 2015 sense que l’empresa hagi adoptat mesures suficients per corregir-la i garantir un entorn de treball segur i saludable per als treballadors de la secció.
… després d’un any i mig l’empresa no ha aconseguit eliminar o controlar el risc mitjançant la implementació de les mesures correctores amb la profunditat i suficiència necessària.”

Altres departaments de l’empresa també es troben en greu risc psicosocial; si la direcció no corregeix les situacions nocives per a la salut dels seus treballadors continuaran caient-los sancions.

Amb aquestes actituds els màxims responsables de RTVE Catalunya mostren un menyspreu absolut cap a la salut dels treballadors i treballadores. Aquests professionals tenen una molt elevada càrrega de treball i compten amb poc personal per treure-la endavant. Fins i tot van convocar unes aturades parcials perquè la direcció fos conscient dels seus greus problemes. Passat el temps tot continua igual. Seria més adequat invertir els diners dels contribuents a contractar persones que alleugerissin l’excés de treball a la secció que emprar-ho a pagar sancions.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 1 de juny de 2017