CCOO denuncia a la Inspecció de Treball les empreses del sector carni que incompleixen la llei

De moment ja hi ha 15 empreses denunciades i no es descarta ampliar la denúncia a més empreses

En el marc de la campanya sindical per erradicar la precarietat laboral al sector carni, aquest dijous, 1 de juny, CCOO d’Indústria de Catalunya i CCOO de Catalunya presentaran una denúncia a la Inspecció de Treball contra aquelles empreses del sector carni que utilitzen falses cooperatives de treball associat. La demanda de CCOO denuncia un total de 15 empreses d’Osona i de les comarques gironines i lleidatanes, entre les quals hi ha algunes de les principals empreses del sector, com són Le Porc Gourmet, Frigoríficos Costa Brava, Noel Alimentació, Milsa o Patel. CCOO continuarà recollint dades al sector i no descarta ampliar la denúncia a més empreses.

Per una banda, es denuncia la cessió il·legal de treballadors que s’està donant en la majoria d’aquestes empreses i, per l’altra, que s’està incomplint el que estableix la llei catalana de cooperatives. CCOO demana una actuació contundent de la Inspecció de Treball per posar fre a aquesta mala praxi laboral i garantir unes condicions de treball digne per al conjunt de treballadors i treballadores del sector.

Un cop presentada la denúncia, el secretari general i el secretari de Política Industrial de CCOO d’Indústria de Catalunya, José Antonio Hernández i Jesús Ribera, respectivament, i la secretària d’Acció Sindical de CCOO de Catalunya, Cristina Torre, atendran als mitjans de comunicació a les portes de la Direcció General de la Inspecció de Treball (c. de Sepúlveda, 148-150).