La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya dona suport a les delegades, delegats i Comitè d’Empresa de l”Hospital del Mar en la seva denúncia de manca de personal a les noves instal·lacions

Aquest matí, a les 11 hores, a l’entrada de les noves urgències de l’Hospital del Mar, els delegats i delegades de CCOO a l’Hospital del Mar, com a part del comitè d’empresa faran una denúncia pública com a conseqüència  de la manca de personal que té el centre sanitari a les noves instal·lacions, mitjançant la convocatòria d’una roda de premsa.

Les reivindicacions es centren en que les instal·lacions de les noves urgències de l’Hospital del Mar són molt boniques, molt àmplies, però el personal per atendre els pacients de manera adequada és insuficient.

Aquestes peticions s’han fet tant a la Gerència, com al Consell Rector del Parc de Salut Mar, al CATSALUT, al Consorci Sanitari de Barcelona… Les notícies que han arribat per part de Direcció són negatives: diuen que no tenen pressupost i que la Conselleria de Salut no en donarà més.

Els professionals del servei d’urgències i d’Obstetrícia ja no poden suportar més càrrega de treball i pressió assistencial, i ara, amb la duplicació d’espais, el problema s’agreujarà.

Si actualment hi ha un dèficit que oscil·la entre el 25 % entre el personal mèdic i d’infermeria i gairebé un 50% en tècnics de auxiliars d’infermeria, portalliteres i administratives…. no es vol ni pensar què passarà amb els nous espais.

Per tant, CCOO i el Comitè d’empresa de l’Hospital del Mar demanen que se’ls doni el pressupost suficient per tal de dotar els espais d’urgències dels professionals que la ciutadania es mereix, per tal de garantir una assistència sanitària òptima i de qualitat.