CCOO no descarta la vaga general a Correos si es manté la retallada de més d’un terç del seu finançament públic en la Llei dels pressupostos generals de l’Estat

Ho han explicat avui en roda de premsa els sindicats amb la majoria de la representació sindical a Correos: CCOO, UGT i CSI·F

CCOO, sindicat majoritari a Correos, assenyala que a la retallada d’un terç de finançament del Ministeri de Foment, s’hi ha sumat una nova mossegada a la partida pressupostària de mig milió d’euros destinat a altres finalitats que no tenen a veure amb la prestació del servei postal públic. En concret, ha estat el mateix ministeri qui ha decidit transvasar aquest muntant a “infraestructures del transport ferroviari”.

Per a CCOO, “aquestes retallades successives són una barbaritat que llastraran el compte de resultats de Correos i empitjoraran el servei postal públic en qualitat, regularitat i extensió: es deixarà de rebre el correu cinc dies a la setmana, i serà el mateix ciutadà el que hagi de desplaçar-se per anar a recollir la seva correspondència-paquet, perquè el carter ja no arribarà al seu domicili a més d’haver de recórrer diversos quilòmetres fins a la seva oficina més propera en produir-se el tancament de milers d’elles”.

CCOO ha recalcat que una altra de les conseqüències de reduir el comptador pressupostari més d’un terç serà l’ocupació en precari, les retallades de plantilla i drets, especialment a les comarques de Barcelona, on l’afectació a les àrees rurals serà de 254 punts d’atenció i serveis de repartiment.

El sindicat, juntament amb la resta d’organitzacions sindicals, ha anunciat la necessitat de corregir aquesta retallada i aprovar un Pla de prestació del servei postal universal perquè Correos segueixi sent empresa fonamental en la vertebració territorial, social i econòmica de l’estat, arribant als més de 8.000 municipis, dels quals 948 són a Catalunya i 311 a la província de Barcelona. En cas contrari, no descarta la convocatòria de vagues.

En ple tràmit parlamentari dels pressupostos generals de l’Estat, CCOO, sindicat majoritari a Correos, juntament amb UGT, CSI·F, amb la majoria de la representació sindical a Correos, ha anunciat que no descarta -com li han fet saber al ministre de Foment i a la presidenta de SEPI- la convocatòria de vaga general en la major empresa pública del país si no es rectifica la retallada de més d’un terç del finançament públic, que aquest ministeri té previst, per a la cobertura del servei postal a aquelles zones del país on la prestació d’aquest és deficitària però socialment necessària.

CCOO ha tingut accés a una informació en el tràmit parlamentari en la qual a la retallada d’un terç del finançament previst pel Ministeri de Foment, se suma una nova mossegada a la partida pressupostària de la prestació del servei postal universal, de mig milió d’euros. Una quantia que el mateix ministeri ha decidit transvasar a “Infraestructures del transport ferroviari”.

Per a CCOO és “intolerable i una barbaritat la sagnia pressupostària que estan fent a Correos, l’única explicació és que volen posar fi a l’empresa pública d’una manera lenta i agonitzant”. Per això ja es va iniciar i seguirem pressionant, primer a través del tràmit parlamentari i, de no rectificar-se, a través de la mobilització.

El sindicat, juntament amb altres OS, ha iniciat una ronda de contactes i reunions amb els representants polítics amb l’objectiu d’engegar una sèrie d’iniciatives orientades a rescatar el finançament del servei postal universal, retallada en el projecte de pressupostos generals de l’Estat que actualment s’està debatent al Parlament i que per als sindicats ja estava molt per sota de la que requereix la prestació pública encomanada a Correos i el caràcter deficitari dels que han de cobrir els PGE.

CCOO ha subratllat que “la retallada afectarà en primer lloc els ciutadans, que veuran reduït de forma notable el seu dret a rebre i enviar cartes, paquets i enviaments postals, la reducció de la plantilla en més d’un terç, així com els 57.000 treballadors que veuran precaritzada la seva ocupació i les seves condicions de treball. Es tracta d’un tall a Correos que, en el fons, és un tall al país. I és que el finançament ha d’estar motivat amb criteris de costos de SPU i aquesta retallada només respon a criteris polítics.”

CCOO ha asseverat que aquesta “tisorada” llastrarà el compte de resultats de Correus i, amb això, es perdrà en regularitat i en extensió en tots els nuclis de població dels 8.000 municipis de l’Estat: es deixarà de rebre el correu cinc dies a la setmana, i serà el mateix ciutadà el que hagi de desplaçar-se per anar a recollir la seva correspondència-paquet, perquè el carter ja no arribarà al seu domicili a més d’haver de recórrer diversos quilòmetres fins a la seva oficina més propera en produir-se el tancament de milers d’elles.

I és que reduir el comptador pressupostari en més d’un terç suposarà la precarització de l’ocupació, les retallades de plantilla i de drets, especialment a les comarques de Barcelona, on es podria produir el tancament d’oficines o la reducció d’horaris d’atenció al públic.

CCOO ha posat l’accent en què aquestes retallades estrenyen els marges per aconseguir un acord en el conveni col·lectiu, bloquejat des de fa 3 anys i mig, i per al pacte salarial que exigeixen després de més de 6 anys de congelació i retallada al qual se suma una deriva, des de la gestió dels recursos humans, marcada per les retallades permanents, la flexibilització, la implantació de “minijobs” i la reducció de més de 15.000 ocupacions en els últims anys.

El sindicat majoritari a Correos ha anunciat la necessitat de corregir aquesta retallada i aprovar un Pla de prestació del servei postal universal perquè Correus segueixi sent empresa fonamental en la vertebració territorial, social i econòmica del país, arribant als 948 municipis a Catalunya, dels quals 311 són a la província de Barcelona, i als milions de ciutadans, empreses i administracions públiques. En cas contrari, no descarta la convocatòria de vagues a Correos.