CCOO organitza un acte en record del 40è aniversari de la massacre dels advocats d’Atocha

Demà divendres, 26 de maig, a les 18 hores, a la seu de CCOO a Cornellà

Demà divendres, 26 de maig, a les 18 hores, CCOO del Baix Llobregat – Alt Penedès – Anoia – Garraf organitza a la seva seu a Cornellà (Ctra. d’Esplugues, 68) “L’acte d’homenatge 40è Aniversari de la massacre d’Atocha i als despatxos laboralistes del Baix Llobregat”.

CCOO treballa fa molts anys perquè els fets dels advocats d’Atocha continuïn vius en la memòria de la societat i es puguin projectar a les generacions més joves. Per això fa un homenatge als advocats assassinats l’any 1977 al despatx del carrer Atocha, 55, a Madrid: Luis Javier Benavides, Enrique Valdelvira, Javier Sauquillo, Serafín Holgado i Ángel Rodríguez; i als seus companys malferits, Alejandro Ruiz-Huerta, Luis Ramos, Dolores González i Miguel Sarabia i a totes les persones que van lluitar per les llibertats i la democràcia.

Amb aquest acte d’homenatge, compartirem el relat i el significat dels fets produïts la nit del 24 de gener del 1977 amb:
– Alejandro Ruiz-Huerta, últim supervivent de la massacre d’Atocha. Catedràtic de dret constitucional de la Universidad de Córdoba i president de la “Fundación Abogados de Atocha”.
– Rafael Senra Biedma, advocat laboralista durant el franquisme al Baix Llobregat. Cofundador i membre de l’Associació Catalana de Juristes Demòcrates.

Dinamitzarà l’acte Paula Pejenaute, advocada del Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO de Catalunya. Faran una salutació a l’inici el Sr. Antonio Balmón, alcalde de Cornellà, i Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya. La cloenda, la realitzarà Josep Maria Romero, secretari general de CCOO del Baix Llobregat – Alt Penedès – Anoia – Garraf.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 25 de maig de 2017

Agenda:
Divendres 26 de maig de 2017
16.30 h (declas i atenció a la premsa); 18 h (acte)
CCOO Cornellà – Ctra. d’Esplugues, 68. Cornellà