CCOO urgeix al Ministeri d’Educació a iniciar la negociació sobre el model de consolidació docent

Per posar fi a la precarietat

La Federación de Enseñanza de CCOO (FECCOO) ha fet arribar al Ministeri d’Educació la urgent necessitat d’obrir un procés de negociació amb els sindicats que possibiliti la coordinació i el desenvolupament de l’acord estatal del 29 de març que permetrà la major convocatòria d’ocupació pública de la història; serà una oferta d’entorn de les 250.000 places en els propers tres anys, més de 130.000 en el sector educatiu. D’aquestes places, 45.000 correspondrien al conjunt dels sectors públics de Catalunya i un mínim de 14.000 al sector educatiu, per fer possible reduir la taxa de temporalitat de l’actual 29% a Catalunya al 8% que marca l’acord estatal.

Des de CCOO defensem un procés que, respectant el marc jurídic, valori l’experiència fins als màxims reconeguts per les sentències del Tribunal Constitucional. A Catalunya cal fer realitat l’acord signat amb el Govern estatal per reduir les taxes d’interinitat del professorat al 8%, donant estabilitat al sistema educatiu.

La nostra Federació ha tornat a incidir en la necessitat urgent de negociar les bases de les futures convocatòries d’oposicions docents i tancar aspectes tan rellevants com el pes dels mèrits en el conjunt de les proves, que el sindicat defensa que ha de ser el major possible per aconseguir una veritable consolidació de l’ocupació en el sistema educatiu. Així mateix, urgeix a negociar altres aspectes igualment rellevants, com el tipus d’exàmens i que aquests no siguin eliminatoris o la reducció dels temaris, assumptes que CCOO portarà a la taula de negociació.

Pel que fa a regular les llistes d’interins, les competències són en mans de les comunitats autònomes. No és possible, doncs, barrejar el procediment d’accés, que és de caràcter estatal, amb la regulació de la contractació de personal interí, que correspon al Departament d’Ensenyament de la Generalitat.

Barcelona, 18 de maig de 2017