CCOO d’Indústria i les seccions sindicals de Nissan i Seat analitzen la situació del sector d’automoció per coordinar l’acció sindical

La direcció de CCOO d’Indústria de Catalunya es va reunir ahir amb les seccions sindicals de CCOO de Seat i de Nissan per analitzar la situació del sector d’automoció a Catalunya i per coordinar l’acció sindical que cal dur a terme al sector amb les dues grans constructores de l’automòbil de Catalunya.

Les previsions de producció i de càrrega de treball a mitjà termini a les plantes catalanes de Seat i de Nissan van centrar bona part de la reunió. També es va incidir en la problemàtica que s’està donant en matèria de salut laboral. CCOO denuncia que s’estan derivant a la Seguretat Social contingències derivades de l’activitat laboral, una qüestió sobre la qual s’està a sobre per veure com es resol.

D’altra banda, es va analitzar l’estat de la negociació col·lectiva, tant a les plantes de Nissan i Seat com al conjunt d’empreses del sector. El posicionament de CCOO és clar, cal assolir acords amb uns increments salarials que permetin revertir sobre els treballadors i treballadores la millora econòmica del sector, ja que en són els principals responsables.

Així mateix, es va plantejar la necessitat que les seccions sindicals de Seat i Nissan tinguin una implicació més activa en l’acció sindical de CCOO, tant dins com fora de l’empresa, per fer front i mirar de corregir la situació de creixent precarietat laboral i social en la qual ens trobem immersos actualment. També es van comprometre per la defensa i l’impuls del Pacte nacional per a la indústria i van fer una valoració positiva de l’acord sobre la renda garantida de ciutadania.