Suport de CCOO a la vaga dels treballadors d”El Periódico’ i l”Sport’

Comunicat del Sector de Mitjans de Comunicació del sindicat

Comunicat del Sector de Mitjans de Comunicació, Cultura, Oci i Esport de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO a Catalunya:

PLE SUPORT DEL SECTOR DE MITJANS DE COMUNICACIÓ DE CCOO A LA VAGA DELS TREBALLADORS D’EL PERIÓDICO I L’SPORT

El Sector de Mitjans de Comunicació, Cultura, Oci i Esport de la FSC de CCOO a Catalunya dona tot el seu suport als treballadors i treballadores d’El Periódico de Catalunya i el diari Sport, que han iniciat avui una vaga contra la retallada salarial d’un 16% i l’amenaça d’acomiadaments en aquestes empreses.

Després dels esforços econòmics i de la manca de personal que han hagut d’assumir les plantilles des de fa anys, amb l’inici de la crisi econòmica, aquest darrer atac als drets i les condicions laborals dels professionals d’El Periódico i l’Sport no pot quedar sense donar-hi una resposta contundent. Més quan la direcció no dona cap garantia de manteniment dels llocs de treball i només proposa retallades salarials als treballadors de base i no al personal directiu o que està fora de conveni. L’única decisió que ha pres l’empresa ha estat suspendre la gala del Català de l’Any, davant la confirmació de la vaga, que estava prevista per a demà.

Davant de tot això, des del Sector de Mitjans de Comunicació, Cultura, Oci i Esport de la FSC de CCOO a Catalunya estem totalment al vostre costat en la vostra lluita per mantenir la dignitat laboral dels professionals que dia a dia treballen perquè els diaris del Grup Z surtin al carrer.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 15 de maig de 2017