S’arriba a un principi d’acord sobre l’ERO de BIC Graphic

Ahir al vespre, després d’una llarga reunió de negociació, la direcció i el comitè d’empresa de BIC Graphic van arribar a un principi d’acord sobre l’ERO plantejat per la companyia. Malgrat que lamenta que no s’hagi pogut revertir la decisió de l’empresa, CCOO fa una valoració positiva de l’acord, que ha permès reduir el nombre de persones afectades fins a 120 i preveu mesures no traumàtiques, mitjançant criteris de voluntarietat i prejubilacions. CCOO  valora la mobilització dels treballadors i treballadores de BIC Graphic, sense la qual no s’hauria aconseguit aquest acord.

En matèria econòmica, s’han incrementat notablement les indemnitzacions respecte les plantejades inicialment per l’empresa, equiparant-les a la corresponent per acomiadament improcedent (45 dies per any treballat fins al 2012 i 33 dies per any fins al moment de l’acomiadament). També preveu una quantitat lineal en funció de l’antiguitat: 2.500 € per als treballadors amb una antiguitat d’entre 1 i 6 anys, 4.000 € per als que tenen una antiguitat d’entre 7 i 12 anys, i 6.000 € per als que tenen més de 12 anys d’antiguitat.

L’acord preveu la creació d’una comissió de seguiment, integrada per empresa i representació social, que vetllarà pel compliment dels criteris de voluntarietat i intentarà reduir encara més el volum d’afectats.

El text de l’acord també inclou prejubilacions per als treballadors que tenen a partir de 58 anys, per als quals s’estableix un conveni per complementar la prestació fins al 85% del salari fins als 62 anys.

Queden exclosos de l’expedient els treballadors d’entre 55 i 58 anys, les famílies monoparentals i les treballadores embarassades. L’empresa crearà una borsa de treball i planteja recol•locacions a la planta de BIC Iberia en funció de les jubilacions que es produeixin a la plantilla.