CCOO de Serveis denuncia que els grans xefs amb estrelles Michelin defensin tenir becaris sense cobrar, i declarin que “per a ells és un privilegi”

Tenir estrelles Michelin no és incompatible amb el fet de complir la legislació laboral

En els últims dies han aparegut a diversos mitjans de comunicació declaracions de diversos xefs sobre si el fet de tenir becaris “gratis” a les seves cuines és, segons alguns, “esclavitud” o “un privilegi”. Jordi Cruz, famós cuiner estrella Michelin i jutge d’un talent show en una televisió pública és dels qui ha dit que els stagiers -denominació de l’alta cuina francesa que ells utilitzen-, traduït a l’espanyol i al conveni d’Hostaleria com a aprenent de cuina, treballen gratis perquè per a ells és “un privilegi”.

La Federació de Serveis de CCOO vol deixar clara la seva posició respecte a aquestes declaracions sobre els becaris a les cuines de restaurants de luxe:
1r. A la legislació d’hostaleria NO existeix la categoria professional de becari.
2n. Existeixen les regulacions de contracte en pràctiques, contracte per a la formació i l’aprenentatge, i contracte a temps parcial, els quals estan regulats als convenis col·lectius per a l’hostaleria així com a l’Acord laboral estatal (ALEH) del sector.
3r. L’accés a la formació professional està perfectament acordat per les associacions patronals de la Restauració i Bars (FEHR), d’Hotels i Allotjaments Turístics (CEHAT) i les centrals sindicals CCOO i UGT.

CCOO de Serveis considera que cap treballador del sector ha d’“agrair” el fet de treballar gratis a canvi d’una suposada titulació. Els restaurants amb estrella Michelin, igual que qualsevol altre establiment del sector, estan obligats a complir  els convenis col·lectius i la legislació vigent, l’Estatut dels treballadors; en cas contrari s’originarà una competència deslleial entre empreses i una contractació fraudulenta en matèria de mà d’obra.

Cap treballador té l’obligació de pagar per treballar, perquè aquests restaurants ja cobren  preus elevats pel cobert i s’enriqueixen amb la feina d’uns treballadors que l’única cosa que volen és foguejar-se a les cuines a favor de la seva professió.

Més informació sobre la signatura del darrer Conveni d’hostaleria de Catalunya a Internet:

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 4 de maig de 2017