L’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat ha aprovat una moció per la retirada de l’amiant de l’Institut Llobregat i els seus voltants

A partir d’una iniciativa de la Federació d’Educació de CCOO

Ahir dimarts, 25 d’abril, l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat va aprovar per unanimitat una moció, a iniciativa de la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya, que demana la retirada de l’amiant de l’Institut Llobregat i els seus voltants.

El text aprovat, seguint les orientacions de CCOO, recull que aquest centre sigui inclòs al conveni signat entre l’Ajuntament de l’Hospitalet i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat sobre centres educatius que necessiten reformes urgents i insta a la seva reunificació en un únic edifici.

Igualment, reclama la retirada de tot el fibrociment de les naus industrials abandonades del voltant del centre educatiu, insta al govern local de l’Hospitalet a que supervisi tot el procés de retirada i als Departaments d’Ensenyament i de Salut a que elaborin els informes tècnics que procedeixin sobre els riscos laborals i sanitaris pel que fa a l’actual exposició al fibrociment.

Aquesta moció s’insereix en la lluita que el nostre sindicat està desenvolupant per la retirada del fibrociment de tots els centres educatius i que ha aconseguit, per exemple, que el Parlament de Catalunya aprovi un pla per la retirada a 38 centres escoles i instituts del Vallès Occidental després de molts anys de feina sindical.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 26 d’abril de 2017