CCOO d’Indústria rebutja l’ERO presentat per BIC Graphic, que pretén acomiadar el 36% de la plantilla

CCOO d’Indústria de Catalunya rebutja l’ERO d’extinció de contractes que ha presentat la direcció de BIC Graphic, amb el qual pretén acomiadar 136 treballadors i treballadores de la planta que té a Tarragona, i insta la direcció de l’empresa a retirar l’expedient i a asseure’s a negociar un pla de viabilitat amb la representació dels treballadors i treballadores que garanteixi mesures no traumàtiques per a la plantilla. Per CCOO, les causes econòmiques que al·lega l’empresa no estan justificades, ja que aquesta multinacional francesa va tenir uns beneficis de 400 milions d’euros l’any passat.

CCOO d’Indústria lamenta que els més de 14 mesos que s’havia pres BIC Graphic com a “període de reflexió” per avaluar el futur de la seva unitat de negoci a Espanya no hagin servit per altra cosa que per acabar acomiadant treballadors, i entén com un fracàs la negativa de l’empresa a la participació dels treballadors en la definició del Pla de viabilitat.

El febrer del 2016, la direcció de BIC Graphic va comunicar a la representació legal dels treballadors i treballadores que iniciava el que ella va denominar com a pla estratègic, un procés que ha portat amb total opacitat, sense donar opció de participació ni a la plantilla ni als seus representants. Un procés en el qual la representació legal de la plantilla s’ha vist obligada a recórrer a la Inspecció de Treball, al Tribunal Laboral de Catalunya i altres instàncies per reclamar el compliment del dret d’informació i consulta.

CCOO denuncia que la direcció de BIC Graphic fins i tot va intentar iniciar la negociació d’aquest ERO sense garantir la participació dels representants de CCOO, tot i que finalment ha hagut de rectificar i avui s’ha fet la primera reunió del període de consultes de l’expedient, amb la participació de totes les parts implicades.