CCOO, s’adhereix a la Marxa Mundial per la Ciència que es celebrarà a més de 150 països arreu del món

A Barcelona se celebrarà a l’interior del Parc de Recerca Biomèdica, a partir de les 12 hores, del dissabte 22 d’abril

Més de 150 d’organitzacions secunden la marxa sota tres pilars fonamentals: la celebració de la passió per la curiositat, la ciència i el mètode científic; la reivindicació d’una millor política científica i d’unes condicions de treball dignes per a la nostra comunitat investigadora, i la defensa del paper del coneixement científic i humanístic en l’opinió pública.

En el cas de l’Estat espanyol, on les retallades en investigació han superat el 40% els últims anys, l’acte adquireix especial significat. El Pla estatal de ciència i tecnologia, que hauria d’haver entrat en vigor al gener de 2017, encara no ha estat aprovat; la universitat i la recerca han estat relegades de l’oferta pública d’ocupació del 2017 i les reivindicacions de pressupostos estables i gestionats de forma independent segueixen sense ser escoltades.

La falta d’inversió en investigació comporta també alts nivells d’atur, deteriorament en serveis bàsics com la sanitat, l’educació o la dependència i una alarmat manca de competitivitat de la nostra economia.

En última instància, la manca d’inversió comporta una greu pèrdua en la qualitat de l’ocupació, en els nivells salarials i en la sostenibilitat a llarg termini de l’activitat econòmica, crea bosses de pobresa, afebleix la cohesió social i contribueix a la dualitat creixent de la nostra societat.