CCOO denuncia acomiadaments per la vaga de la plantilla de Concentra, Servicios y Mantenimiento, S.A. (adscrita a RTVE Catalunya)

RTVE prohibeix l’entrada al Comitè de Vaga

Comunicat de la Secció Sindical de CCOO a RTVE Catalunya:

CONCENTRA, AMB EL BENEPLÀCIT DE RTVE, ACOMIADA ALS SEUS TREBALLADORS PER EXERCIR EL SEU DRET DE VAGA

Els treballadors de CONCENTRA, SERVICIOS Y MANTENIMIENTO, S.A., adscrits al Centre de Producció de Programes de TVE a Sant Cugat i a RNE a Barcelona, estan en vaga des de les 00.00 h d’aquest dijous 23 de març. Un minut abans que els treballadors exercissin el seu dret fonamental, Raúl Ferrán García, apoderat de Concentra, li ha enviat un missatge amenaçador a un dels membres del Comitè de Vaga.

Es tracta d’un acomiadament en tota regla i el que és més greu, permès per la radiotelevisió pública estatal. La Constitució Espanyola, en el seu article 28.2 declara que la vaga és un dret fonamental de les i els treballadors. La Corporació RTVE, en mans del PP, incompleix la Constitució Espanyola.

No acaben aquí les irregularitats comeses tot just iniciar-se aquesta vaga. El sotsdirector de RTVE Catalunya, José Juan Ruiz, ha prohibit l’entrada al centre de treball al Comitè de Vaga, vulnerant el dret de llibertat sindical.

CCOO acudirem als tribunals per defensar els drets dels treballadors i perquè els accions il·legals comeses contra ells no quedin impunes.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 23 de març de 2017