Ampli seguiment de la vaga dels treballadors i treballadores d’EBONE (Instal·lació Esportiva Guiera)

Empresa de Cerdanyola del Vallès

CCOO informa del seguiment massiu de la vaga dels treballadors i treballadores d’EBONE, monitors i monitores esportives del Parc Esportiu de Guiera, a Cerdanyola del Vallès, durant la jornada d’ahir dimarts, 21 de març. L’activitat del centre ha estat mínima i molts usuaris han vist anul·lades les activitats programades així com l’accés a la piscina.

El dilluns, 20 de març, en la mediació efectuada al Tribunal Laboral de Catalunya (delegació de Terrassa) no es va arribar a cap acord que possibilités la desconvocatòria de la vaga. De tota manera, cal destacar la incompareixença de l’Ajuntament a aquesta mediació tot i estar expressament citats. L’Ajuntament de Cerdanyola es desentén, novament, d’una instal·lació i uns treballadors dels qual té la titularitat.

La problemàtica radica en dos aspectes: d’una banda, les pèssimes condicions de treball en el centre, i de l’altra, la manca d’informació per part de l’Ajuntament respecte al futur de la instal·lació. Recordem, en aquest sentit, que l’actual concessió finalitza el proper 5 d’agost del present any. La indignació dels treballadors i treballadores respecte el paper de l’Ajuntament és màxima. La titularitat de la instal·lació és de l’Ajuntament i per tant la responsabilitat darrera recau en aquesta institució. L’equip de govern, en canvi, ha ignorat per activa i per passiva les reivindicacions dels treballadors/es i no informa de quines perspectives s’obren un cop acabi la concessió. Pel contrari, l’Ajuntament permet que les condicions d’aquest centre siguin de “segona” respecte a les condicions que tenen els treballadors d’altres instal·lacions esportives de titularitat municipal. En resum, l’Ajuntament utilitza la concessió per rebaixar condicions laborals respecte els treballadors municipals.

La incompareixença a la mediació i la manca d’explicacions en els darrers mesos ha generat la indignació dels monitors i monitores, i més encara quan ja es va produir una vaga mesos enrere per posar la problemàtica en coneixement de l’equip de govern.

Barcelona, 22 de març de 2017