Joan Carles Gallego lamenta la judicialització del 9N i recorda que el problema és polític i requereix una solució política

Davant la sentència del 9N coneguda ahir

Davant la sentència pel judici del 9N que es va conèixer ahir, el secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego ha reiterat que estem davant d’un problema polític que requereix una solució política que ha de ser refrendada per la ciutadania. Gallego lamenta que el 9N estigui en els tribunals de justícia i ha destacat que “la judicialització, així com les posicions unilaterals, estan generant el perill de quedar-nos instal·lats en el conflicte”.

El secretari general de CCOO de Catalunya ha puntualitzat que per abordar la resolució del conflicte polític existent cal reforçar un marc que sigui el màxim unitari possible des de la vessant política i social. Gallego ha tornat a recordar la posició del sindicat “en favor d’un referèndum que s’ha de negociar amb el Govern de l’Estat per tal de garantir la participació de la ciutadania, amb respecte a totes les posicions, i vincular jurídicament les parts implicades perquè tingui plena eficàcia legal.”

Joan Carles Gallego ha tornat a fer l’oferiment de treballar “des de l’àmbit de les organitzacions sindicals de l’Estat amb les que estem confederats per facilitar que s’ajudi a promoure la interlocució i voluntat de negociació a nivell de l’Estat”.