Els treballadors/es de L’Auditori i l’Orquestra convoquen vaga demà divendres, 10 de març

Per reclamar el pagament de l’1%, com la resta del personal de l’Ajuntament de Barcelona

Comunicat de premsa del comitè d’empresa del Consorci de L’Auditori i l’Orquestra:

El comitè d’empresa (CCOO/UGT) del Consorci de L’Auditori i l’Orquestra simfònica de Barcelona i nacional de Catalunya (OBC) convoca una vaga per al 10 de març després que aquesta hagi sigut la mesura aprovada per majoria a l’assemblea de treballadors i treballadores. L’objectiu és reclamar a l’Ajuntament de Barcelona el pagament de l’augment salarial de l’1% corresponent als anys 2007 i 2008, i els endarreriments corresponents, tal com ha fet amb la resta de treballadors/es del Consistori.

L’Ajuntament de Barcelona va abonar, l’any 2016, un augment salarial de l’1% dels anys 2007 i 2008 al seu personal, tant funcionari com laboral, i els imports endarrerits que, per sentència judicial i acord posterior, els devia. Els treballadors/es del Consorci de L’Auditori i l’Orquestra, que també hi tenen dret a través del conveni col•lectiu vigent, encara no ho han cobrat perquè l’Ajuntament i el Consorci estan dilatant en el temps la resolució del conflicte.

El Consorci de L’Auditori i l’Orquestra va encarregar dos informes a dos bufets d’advocats diferents per valorar aquesta qüestió i tots dos van concloure que el pagament era aplicable també als treballadors i treballadores d’aquesta institució. Tot i que el comitè d’empresa ha pogut llegir aquests dos informes, l’empresa no vol lliurar-los ni permet que formin part del procés judicial.

Els responsables de L’Auditori i l’Ajuntament de Barcelona apliquen sistemàticament als treballadors/es les mateixes retallades que a la resta de personal del Consistori. En canvi, quan es tracta de revertir-les o aplicar les millores aconseguides per als companys/es de l’Ajuntament, totes dues institucions obliguen als treballadors/es de L’Auditori a reclamar-les judicialment. En aquest cas, una vegada més, l’Ajuntament i el Consorci de L’Auditori i l’Orquestra, presidit pel senyor Collboni, segon tinent d’alcalde, i del que també en forma part el senyor Oviedo, actual gerent de l’ICUB i exgerent del Consorci, no volen abonar allò que correspon i han preferit provar sort a la justícia.

Per tot això, els treballadors i treballadores de L’Auditori hem decidit fer vaga el divendres 10 de març. Lamentem haver d’arribar a aquest punt i veure’ns obligats a emprendre aquestes accions perquè inevitablement afecten al públic que vol gaudir de la música, però tenim també l’obligació de lluitar per allò que és nostre i denunciar la poca responsabilitat dels polítics a l’hora de resoldre el conflicte. Instem als senyors Collboni i Oviedo a oferir-nos una solució i evitar, així, que el públic es vegi perjudicat per la seva falta d’eficiència.

Accions de la jornada de vaga
Durant la jornada de vaga els treballadors i treballadores ens concentrarem a les 10.00 hores del matí a les portes de L’Auditori per informar de les nostres reivindicacions. Posteriorment farem una marxa fins la Plaça Sant Jaume per concentrar-nos davant l’Ajuntament de Barcelona, institució responsable de resoldre el conflicte, i posteriorment ens dirigirem davant les portes de l’ICUB. Finalment, tornarem a L’Auditori, on celebrarem una concentració i llegirem el manifest que explica el conflicte no resolt que ens ha portat a fer vaga.

Els treballadors i treballadores de L’Auditori hem instat a l’empresa a invertir els diners que se’ns descomptaran del dia de vaga a un projecte social.

Barcelona, 9 de març de 2017

Agenda:
Divendres 10 de març de 2017
10.00 hores (concentració); 11.30 hores (declas)
Plaça de Sant Jaume. BCN