CCOO convoca vaga al servei de transport sanitari de l’empresa Ambulàncies La Pau de Badalona

Dies 28 de febrer i 1, 2 i 3 de març

El transport sanitari a Badalona, el titular del qual és l’Ajuntament, l’ha gestionat històricament el Grup La Pau, on treballen uns 44 treballadors i treballadores. En acabar la concessió al 2016, el grup no es va presentar a la renovació al·legant pèrdues econòmiques en el servei. Sí que ho han fet Autocars CER, SA, i Transports Ciutat Comtal 2, SL, empreses que s’han adjudicat els diferents serveis per separat.

El problema que això comporta, i per això mateix CCOO ha convocat vaga al Grup La Pau, és la subrogació parcial del personal que actualment fa aquest servei. La majoria passen d’un contracte a jornada completa amb La Pau a treballar (en el millors dels casos) a dues o tres empreses, cosa que suposa immenses dificultats a l’hora d’organitzar-se i que obligarà alguns treballador i treballadores a rescindir el seu contracte en alguna d’elles perquè no podran compatibilitzar els horaris, o seran acomiadats pel mateix motiu. Per tant, es produeix un perjudici greu per als treballadors i treballadores perquè l’Institut Municipal de Serveis Personals de l’Ajuntament de Badalona (IMSP) no va tenir en compte aquest factor a l’hora de treure el concurs públic, malgrat que al desembre CCOO ja els ho va avisar abans d’adjudicar el servei.

Després d’intentar en diferents reunions buscar una solució al conflicte i el tancament (dilluns passat) del primer intent de mediació al Tribunal Laboral de Catalunya (TLC), que va concloure sense acord, CCOO ha decidit convocar la vaga. El sindicat entén que el Govern municipal de Badalona és l’organisme titular del servei, i per això li exigeix que prengui les mesures necessàries per resoldre el problema, ja sigui definitivament o temporalment mentre es busquen i s’acorden solucions.

CCOO espera que a la mediació d’aquesta tarda (a les 16.00 hores al TLC), abans de la realització de la vaga, les empreses adjudicatàries i l’ajuntament vagin amb voluntat d’arribar a acords que permetin la subrogació dels treballadors al 100% de la seva jornada a una sola empresa.

Si no es pot arribar a un acord, la vaga començarà a les 0.00 hores del dia 28 de febrer fins a les 23.59 hores del dia 3 de març. També es convocarà una concentració en suport dels treballadors i treballadores a les 17.30 hores del dia 28 de febrer a la plaça de la Vila de Badalona, per protestar davant el Ple municipal, que es reuneix a les 18.00 hores.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de febrer de 2017