La secció de CCOO de Barcelona Activa ha reclamat a la Inspecció de Treball que actuï contra la contractació temporal fraudulenta a l’empresa municipal

El passat dimecres 22 de febrer la secció sindical de CCOO de Barcelona Activa va anar a la Inspecció de Treball de Barcelona, per uns fets denunciats aquest gener respecte a la selecció de Tècnics en Desenvolupament Local de Proximitat, places que es van convocar a finals de desembre de 2016.

La il·legalitat d’aquest concurs venia donada perquè en els requisits del concurs quedaven excloses moltes de les persones que actualment treballen amb contracte eventual a l’empresa, que no es podien presentar en aquest procés de selecció. La secció sindical de CCOO va denunciar aquesta il·legalitat que atemptava contra el principi d’igualtat, vulnerant tant la pròpia Constitució com tota la normativa existent per a l’accés al treball als organismes públics.

Aquesta il·legalitat està lligada d’una forma evident amb una altra irregularitat, que és la del frau en la contractació. Barcelona Activa té actualment mes de 120 persones contractades de forma temporal, moltes de les quals de forma reiterada, en contra del que estableix l’Estatut dels Treballadors. La concatenació de dos o més contractes d’obra o servei durant més de dos anys dins un període de 30 mesos fa automàticament que s’adquireixi la fixesa. El mateix passa quan una persona està contractada amb aquest tipus de contracte durant més de 3 anys. I a Barcelona Activa hi ha més de 40 persones en aquesta situació.

La secció de CCOO vàrem denunciar aquesta situació fraudulenta a l’empresa davant la Inspecció, detallant el fet que la Direcció coneix perfectament que està cometent aquesta infracció, però que la segueix practicant. Vàrem proposar a la inspectora que requerís a l’empresa la informació de tots els contractes temporals, per tal que pogués actuar en conseqüència.

Davant de la pregunta a la mateixa inspectora, si ella podia fer que Barcelona Activa regularitzés aquesta situació, ens va respondre positivament, i que en funció de la seva actuació inspectora, de la informació que obtingués dels fets denunciats, tenia la potestat d’obligar a l’empresa a regularitzar la contractació que considerés fraudulenta.

Entenem que hem aconseguit un salt qualitatiu important en el camí cap a la conversió dels contractes temporals il·legals a fixes. CCOO hem apostat des de sempre per la màxima estabilitat laboral, i en aquest conflicte ho estem batallant des de 2012, lluitant contra la precarietat que les reformes laborals han anat permetent.

El conflicte encara no s’ha resolt, però les expectatives són més esperançadores, i confiem que l’actuació de la Inspecció de Treball ens doni properament la raó i obligui a Barcelona Activa a convertir els contractes temporals en contractes fixes.